درادامه نگرانی‌های منطقه‌ای از تهدیدهای احتمالی گروه‌های هراس‌افگن از خاک افغانستان، در تازه‌ترین مورد و در دومین روز نشست سازمان همکاری‌های شانکهای در تاشکند پایتخت اوزبیکستان شماری از اعضای این نشست از جمله تاجیکستان از تهدید هراس‌افگنی و فعالیت گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. در این نشست وزیران خارجه کشورهای چین، هند، پاکستان، […]

درادامه نگرانی‌های منطقه‌ای از تهدیدهای احتمالی گروه‌های هراس‌افگن از خاک افغانستان، در تازه‌ترین مورد و در دومین روز نشست سازمان همکاری‌های شانکهای در تاشکند پایتخت اوزبیکستان شماری از اعضای این نشست از جمله تاجیکستان از تهدید هراس‌افگنی و فعالیت گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این نشست وزیران خارجه کشورهای چین، هند، پاکستان، قزاقستان، روسیه، قرغیزستان، تاجیکستان و اوزبیکستان در حال تبادل نظر در پیوند به موضوع های مهم منطقه‌ای و جهانی اند.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که ضمیر کابلوف نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان گفته که فعالی‌های گروه داعش در افغانستان افزایش یافته و شمار جنگ‌جویان این گروه از ۲۰۰۰ به ۶۰۰۰ تن افزایش یافته است.

کابلوف این را هم گفته است که این وضعیت نه تنها به خود افغانستان بلکه برای منافع ملی شرکای روسیه از جمله ایران، پاکستان و چین نیز خطر ایجاد می‌کند.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به این اظهارات نماینده روسیه گفته است که تخمین زیادشدن پدیده داعش در افغانستان نادرست و به دور از واقعیت است.

آقای مجاهد به این باور است که نماینده روسیه با بیان این اظهارات نباید باعث ایجاد فتنه و تشویش میان مردم شود.

سخن‌گوی امارت اسلامی تاکید کرده که داعش در افغانستان سرکوب شده و در حال نابودی است.

کشورهای منطقه و جهان در حالی از تهدیدهای هراس‌افگنی از خاک افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند که حکومت سرپرست همواره تاکید کرده که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر ضد کشورهای منطقه و جهان استفاده کند.