در ادامه نگرانی‌های کشورهای منطقه و فرامنطقه از موجودیت گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در نشستی در تاشکند افزایش فعالیت گروه داعش در افغانستان را تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه خواند. رئیس مرکز پژوهش‌های سرویس امنیت فدرال روسیه در این نشست می‌گوید با همکاری شانگهای ارزیابی و پیش‌بینی توسعه تهدیدهای تروریستی […]

در ادامه نگرانی‌های کشورهای منطقه و فرامنطقه از موجودیت گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در نشستی در تاشکند افزایش فعالیت گروه داعش در افغانستان را تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه خواند. رئیس مرکز پژوهش‌های سرویس امنیت فدرال روسیه در این نشست می‌گوید با همکاری شانگهای ارزیابی و پیش‌بینی توسعه تهدیدهای تروریستی در افغانستان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کشورهای سازمان همکاری شانگهای در نشستی در تاشکند بار دیگر نسبت به فعالیت گروه‌های ترویستی به‌ویژه داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. الکسی ماروف، رئیس مرکز پژوهش‌های سرویس امنیت فدرال روسیه در نشست علمی و عملی ساختار منطقه‌ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای که در تاشکند برگزار شد، می‌گوید با همکاری شانگهای ارزیابی و پیش‌بینی توسعه تهدیدهای تروریستی در افغانستان را مورد بررسی قرار می‌دهند: ″نتایج تحلیل وضعیت افغانستان در فضای سازمان همکاری شانگهای به ما این امکان را می‌دهد، تا تهدیدهای تروریستی ناشی از سطح بالای فعالیت سازمان تروریستی در افغانستان در پیوند به پروژه‌های مهم بین‌المللی را شناسایی کنیم.″

در این حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست بار دیگر با تاکید می گوید که داعش در افغاستان نابود شده است و خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نخواهد بود.

کار شناسان سیاسی به این باور اند که حکومت سرپرست برای رفع نگرانی‌های کشورهای منطقه و فرامنطقه از موجودیت گروه داعش در افغانستان، با مبارزه جدی علیه این گروه اطمینان کشورهای جهان در رسیدن به جهان عاری از هرگونه ناامنی و تهدید را رفع کنند.

این در حالیست که داعش مسؤلیت انفجار در منطقه دشت برچی در غرب کابل را برعهده گرفته است. حمله تازه‌ی‌ این گروه در حالی انجام شده‌است که مقام‌های حکومت سرپرست ادعا دارند امنیت سراسری در افغانستان تأمین شده و داعش نیز در این کشور حضور ندارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv