کمیته جهانی حفاظت از خبرنگاران در واکنش به بازداشت خبرنگار یک رسانه‌ جاپانی در کابل، از مقام‌‌های حکومت سرپرست خواهان توقف بازداشت خبرنگاران شد. همزمان با این، سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز از مقام‌‌های حکومت سرپرست خواست که با خبرنگاران برخورد درست کنند. در ادامه نگرانی‌‌ها از بازداشت روزافزون خبرنگاران از سوی مقام‌‌های حکومت سرپرست؛ […]

کمیته جهانی حفاظت از خبرنگاران در واکنش به بازداشت خبرنگار یک رسانه‌ جاپانی در کابل، از مقام‌‌های حکومت سرپرست خواهان توقف بازداشت خبرنگاران شد. همزمان با این، سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز از مقام‌‌های حکومت سرپرست خواست که با خبرنگاران برخورد درست کنند.

در ادامه نگرانی‌‌ها از بازداشت روزافزون خبرنگاران از سوی مقام‌‌های حکومت سرپرست؛ کمیته حفاظت از خبرنگاران در واکنش به بازداشت احسان اکبری، خبرنگار یک رسانه‌ جاپانی در کابل گفته که مقام‌‌های حکومت سرپرست باید بدون هیچ قیدوشرط وی را آزاد کنند. این نهاد همچنان از حکومت سرپرست خواسته که از دست‌گیری خبرنگاران به خاطر کارشان خودداری کنند.

همزمان با این، سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز از مقام‌‌های حکومت سرپرست می‌خواهد که با خبرنگاران برخورد درست انجام دهند. این سازمان همچنان گفته‌است که دست‌گیری‌‌های مکرر خبرنگاران توسط استخبارات حکومت سرپرست، تهدیدی برای خبرنگاران مستقل و آزادی رسانه‌ای است. با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که بازداشت بیشتر خبرنگاران، به دلیل کار رسانه‌ای نبوده‌است.

ازسوی هم، برخی خبرنگاران می‌گویند بازداشت‌‌های روزافزون خبرنگاران، کار خبرنگاری را در افغانستان با دشواری روبه‌رو می‌کند.

گفتنی‌است که چندی پیش، مرکز خبرنگاران افغانستان نیز در اعلامیه‌ای گفت که سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد موارد زیادی از نقض حقوق خبرنگاران افغانستان، ازسوی مقام‌‌های حکومت سرپرست بوده‌است. بر اساس گزارش این نهاد، در سال گذشته ۱۶۳ مورد تخطی از حقوق خبرنگاران به ثبت رسیده که از جمله ۶۱ مورد آن مربوط به دست‌گیری خبرنگاران بوده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv