در ادامه نگرانی‌های بین‌المللی در مورد اوضاع نا‌به‌سامان شهروندان به‌ویژه کودکان کشور، موسسه امدادرسان چشم‌انداز جهانی ″ورلد ویژن″ در افغانستان، گفته است که آینده کودکان در معرض خطر در این کشور را تصمیمات سرمایه‌گذاری امروز جامعه جهانی رقم خواهد زد. تمیندری ده سیلوا، رییس جدید این موسسه که به‌تازگی وارد هرات شده‌است تا رهبری این […]

در ادامه نگرانی‌های بین‌المللی در مورد اوضاع نا‌به‌سامان شهروندان به‌ویژه کودکان کشور، موسسه امدادرسان چشم‌انداز جهانی ″ورلد ویژن″ در افغانستان، گفته است که آینده کودکان در معرض خطر در این کشور را تصمیمات سرمایه‌گذاری امروز جامعه جهانی رقم خواهد زد.

تمیندری ده سیلوا، رییس جدید این موسسه که به‌تازگی وارد هرات شده‌است تا رهبری این نهاد را در افغانستان بر عهده بگیرد، در بیانیه‌ای گفته است که مشاهده واقعیت‌ها حتی بیش از آن چیزی است که هر گزارش یا مقاله‌ای می‌تواند بیان کند: ″تامین مالی نیازهای اساسی و تقویت مجدد اقتصاد افغانستان به فوریت مورد نیاز است. ما به تصمیمات جامعه بین‌المللی که در ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۳ گرفته شده است، نگاه خواهیم کرد، زیرا در شکل‌دهی آینده کودکان در معرض خطر افغانستان تعیین‌کننده است″.

درهمین‌حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که در حال‌حاضر حکومت سرپرست ظرفیت بالایی برای کنترل اوضاع جاری در کشور را ندارد؛ اما؛ تاکید می‌کنند که حکومت کنونی باید پروژه‌های کوچک کار در برابر غذا راه اندازی کند.

گفتنی‌است که ورلد ویژن برای توانمندسازی کودکانی که با اثرات فقر و بی‌عدالتی زندگی می‌کنند، فعالیت می‌کند. همچنان این موسسه در بخش خدمات بهداشتی نیز در برخی نقاط افغانستان فعالیت دارد. رییس این موسسه گفته که بیش از ۲۹.۲ میلیون تن در افغانستان در سال ۲۰۲۳جاری میلادی به‌کمک‌های بشری نیاز دارند و نزدیک به ۸۰ درصد خانواده‌ها پول یا خوراک یا هر دو را قرض می‌کنند و تعداد زیادی از خانواده‌ها قرضدار اند و یا در شرف قرضداری قرار دارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv