دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از حکومت افغانستان خواسته است که نیروهای خود را از مناطق کم جمعیت و دور دست به مرکز شهرهای عقب بکشد. مقام های آمریکایی گفته اند این تصمیم بر اساس راهبرد جدید آمریکا در قبال جنگ افغانستان گرفته شده است. پس از آن که گروه طالبان تایید کردند که هفته […]

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از حکومت افغانستان خواسته است که نیروهای خود را از مناطق کم جمعیت و دور دست به مرکز شهرهای عقب بکشد. مقام های آمریکایی گفته اند این تصمیم بر اساس راهبرد جدید آمریکا در قبال جنگ افغانستان گرفته شده است.

پس از آن که گروه طالبان تایید کردند که هفته گذشته با مقام های آمریکایی در قطر برای تامین صلح در افغانستان دیدار کردند، دومالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از حکومت افغانستان خواسته است که نیروهای خود را از مناطق کم جمعیت و دور دست به مرکز شهرهای عقب بکشد. مقام های آمریکایی گفته اند این تصمیم بر اساس راهبرد جدید آمریکا در قبال جنگ افغانستان گرفته شده است. محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز می گوید که هم اکنون نیروهای ارتش ملی از مناطق دور افتاده ولایت های پکتیا، غزنی، غور و فراه عقب نشینی کرده اند و در شماری از ولایت های دیگر نیز این روند در حال تطبیق است.

درهمین حال، شماری از آگاهان نظامی می گویند که واگذاری مناطق دور دست به گروه طالبان سبب دوام جنگ و قوت گرفتن این گروه در میدان های نبرد خواهد شد.

از سویی هم، شماری از باشندگان پایتخت می گویند که آمریکا در امر مبارزه با گروه طالبان صادق نیست و واگذاری مناطق بیشتر به این گروه سبب افزایش بی باوری شهرندان کشور به حکومت می شود.

پیش از این بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان “سیگار” گفته است که از جمع چهارصد و هفت ولسوالی کنترل دو صد و بیست و نه ولسوالی در دست حکومت و پنجاه و نه ولسوالی در دست گروه طالبان است. به گفته سیگار دو طرف حکومت و گروه طالبان برای مسلط شدن بر یکصد و نزده ولسوالی باهم درگیر استند.