فرمانده عمومی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفته است تاز مانی که نیروهای هوایی افغانستان مجهز نشوند، این کشور با خطرات جدی روبرو خواهد بود. نزدیک به دوسال می شود که نیروهای امنیتی کشور مسوولیت های امنیتی را به دوش گرفته اند و در خط مقدم جبهه علیه هراس افگنی می رزمند. هر چند […]

فرمانده عمومی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفته است تاز مانی که نیروهای هوایی افغانستان مجهز نشوند، این کشور با خطرات جدی روبرو خواهد بود.

نزدیک به دوسال می شود که نیروهای امنیتی کشور مسوولیت های امنیتی را به دوش گرفته اند و در خط مقدم جبهه علیه هراس افگنی می رزمند. هر چند همواره از عملکرد این نیروهای در پیکار با ترورستان در داخل و خارج کشور ستایش شده است، اما جنرال جان نیکولسن فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می گوید که جنگ‌های شدید سال گذشته و تلفات نیروهای امنیتی افغان، این نیروها را با مشکل مواجه کرده است.

این جنرال آمریکایی که کارش را تازه در افغانستان آغاز کرده است می‌افزاید تا زمانی که نیروهای هوایی افغانستان مجهز نشوند، این کشور با خطرات جدی روبرو خواهد بود.

در همین حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که نیروهای امنیتی افغانستان به نمایندگی از جهان با هراس افگنی می رزمند و مبارزه با تروریزم نیازمند همکاری های منطقه ای و جهانی است.

این در حالیست که بارک اوباما رییس جمهور آمریکا پس از ملاقات با ینس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو در یک نشست خبری در مورد افغانستان گفته است که ناتو و آمریکا به خاطر کمک به حکومت افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی این کشور، جهت مبارزه با شورشیان طالب همکاری می‌کنند.