دیدبان رسانه های آزاد افغانستان از هفته اول ماه اسد/مرداد به عنوان هفته رسانه های اجتماعی طی همایشی در کابل بزرگداشت کرد. مسوولان این نهاد می گویند که بارها به جانب حکومت پیشنهاد کرده اند که، این هفته را به عنوان هفته رسانه های اجتماعی درج تقویم رسمی کشور کند، اما حکومت در این راستای […]

دیدبان رسانه های آزاد افغانستان از هفته اول ماه اسد/مرداد به عنوان هفته رسانه های اجتماعی طی همایشی در کابل بزرگداشت کرد. مسوولان این نهاد می گویند که بارها به جانب حکومت پیشنهاد کرده اند که، این هفته را به عنوان هفته رسانه های اجتماعی درج تقویم رسمی کشور کند، اما حکومت در این راستای بی توجهی کرده است.

رسانه های اجتماعی در افغانستان یک تجربه جدید به شمار می رود. دیدبان رسانه های ازاد افغانستان می گوید که در حال حاضر در کشور بیشتر از یک میلیون تن از رسانه های اجتماعی به گونه های مختلف استفاده می کنند. مسوولان دیدبان رسانه های آزاد افغانستان با تاکید بر اینکه رسانه های اجتماعی می تواند در راستای بسیج مردم موثر واقع شود، از هفته اول ماه اسد/مرداد به عنوان هفته ای رسانه های اجتماعی بزرگداشت کرد. صدیق الله توحیدی رییس این نهاد می گوید هرچند بارها به جانب حکومت پیشنهاد کرده اند که هفته اول ماه اسد/مرداد به عنوان هفته ای رسانه های اجتماعی درج تقویم کشور شود، اما حکومت در این راستا بی توجهی می کند.

آقای توحیدی رسانه های اجتماعی را یگانه وسیله وحدت مردم می داند و از استفاده کنندگان این شبکه ها می خواهد که در کار اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی، مسوولانه رفتار کنند.

در همین حال شماری از استفاده کنندگان رسانه های اجتماعی، به قانون مند شدن این شبکه ها تاکید دارند.

درحالی دیدبان رسانه های آزاد افغانستان به قانون مند شدن رسانه های اجتماعی در کشور تاکید می کند که شماری از کابران صفحات اجتماعی، به دلایل مختلف به شخصیت های سیاسی و فرهنگی و مقام های حکومتی توهین می کنند.