مسوولان دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان می گویند که حکومت باید “حق دانستن” شهروندان را به رسمیت بشناسد. افغانستان از جمله کشور هایی است که پایین ترین سطح شفافیت و حسابدهی را دارا می باشد و شهروندانش از حق دسترسی به اطلاعات محروم اند. این مطلب همزمان با گرامی داشت از […]

مسوولان دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان می گویند که حکومت باید “حق دانستن” شهروندان را به رسمیت بشناسد. افغانستان از جمله کشور هایی است که پایین ترین سطح شفافیت و حسابدهی را دارا می باشد و شهروندانش از حق دسترسی به اطلاعات محروم اند. این مطلب همزمان با گرامی داشت از روز جهانی حق دسترسی به اطلاعات از سوی دفتر نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان مطرح شده است.

عبدالمجیب خلوت گر رییس اجرایی نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان می گوید که با وجود تصویب قانون حق دسترسی به اطلاعات هنوز هم شهروندان به ویژه خبرنگاران مشکلات فراوانی در زمینه دسترسی به اطلاعات دارند.

آقای خلوت گر ایجاد کمیسیون نظارت بر حق دسترسی به اطلاعات را یک فال نیک و دستاورد بزرگ عنوان می کند و از حکومت می خواهد که برای اجرایی کردن این قانون تلاش کند.

مسوولان نی یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان قانون حق دسترسی به اطلاعات را یکی از تاثیر گذار ترین راه بر روند شفافیت و حسابدهی حکومت می دانند و می گویند که باید فرهنگ مخفی نگهداشتن اطلاعات از بین رود و شهروندان از حق دسترسی به اطلاعات محروم نمانند.