اداره نی نشستی مشورتی را با شماری از خبرنگاران ولایتی به منظور چگونگی تامین امنیت جان خبرنگاران در ولایات راه اندازی کرده است. سقوط شهر کندز به دست طالبان در کنار نهادهای دیگر مسولان اداره های مدافع از حقوق خبرنگاران را نیز نگران کرده است. خبر رسانی از جریان سقوط این ولایت سبب شد که […]

اداره نی نشستی مشورتی را با شماری از خبرنگاران ولایتی به منظور چگونگی تامین امنیت جان خبرنگاران در ولایات راه اندازی کرده است.

سقوط شهر کندز به دست طالبان در کنار نهادهای دیگر مسولان اداره های مدافع از حقوق خبرنگاران را نیز نگران کرده است. خبر رسانی از جریان سقوط این ولایت سبب شد که طالبان در اعلامیه خبرنگاران را تهدید کنند.

به همین دلیل اداره نی یا حمایت کننده ای رسانه های آزاد افغانستان، شماری از خبرنگاران را از ولایت ها به کابل خواسته است و با آنان در باره چگونگی تامین امنیت جان شان رایزنی می کند. صدیق الله توحیدی رییس اداره نی می گوید که هدف این رایزنی ایجاد برنامه ای است که براساس آن امنیت خبرنگاران در ولایات تامین شود.

گفته می شود که پس از تهدید شماری از رسانه ها و خبرنگاران از سوی طالبان، مسولان شماری از رسانه ها و نهاد های مدافع خبرنگاران به نشست شورای امنیت فرا خوانده شدند.

رییس اداره نی که یکی از اشتراک کننده ها بوده است می گوید که رییس جمهوری کشور به رییس ارتش وظیفه داده است تا در ولایت های نا امن به امنیت جان خبرنگاران تو جه جدی کنند.

در حالی رایزنی به منظور تامین امنیت جان خبرنگاران در شهر کابل دایر می شود که در سیزده سال گذشته بیش از ده خبرنگار به گونه مرموزی شهید شدند، اما تاکنون به پرونده های آنان رسیدگی نشده است.