اداره حمایت کننده رسانه های آزاد سال روان خورشیدی را خونین ترین سال برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای می خواند. مسوولان این اداره می گویند که در سال روان خورشیدی دوازده خبرنگار شهید شدند و بیست و سه خبرنگار دیگر زخم برداشته اند. اداره حمایت کننده رسانه های آزاد یا نی همه ساله موارد […]

اداره حمایت کننده رسانه های آزاد سال روان خورشیدی را خونین ترین سال برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای می خواند. مسوولان این اداره می گویند که در سال روان خورشیدی دوازده خبرنگار شهید شدند و بیست و سه خبرنگار دیگر زخم برداشته اند.

اداره حمایت کننده رسانه های آزاد یا نی همه ساله موارد خشونت علیه خبرنگاران را در روزهای اخیر سال با رسانه ها شریک می کند. اداره نی، سال روان خورشیدی را خونین ترین سال برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای می خواند. صدیق الله توحیدی رییس اداره نی می گوید که در سال ۱۳۹۴ خورشیدی بی سابقه ترین خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است.

ارقام ثبت شده در اداره نی نشان می دهد که در سال ۱۳۹۴ خورشیدی ۱۱۶ مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است. در این سال ۱۲ خبرنگار شهید، ۲۳ تن زخمی، ۳ تن بازداشت، ۱۵ تن لت و کوب و ۶۳ تن دیگر تهدید شده اند. آقای توحیدی می افزاید که از ۱۱۶ مورد خشونت علیه خبرنگاران بیشترین آن از سوی مخالفان مسلح دولت صورت گرفته است.

رییس نهاد نی، سال پیش رو خورشیدی را سال خوب برای خبرنگاران و کار رسانه ای پیش بینی نمی کند و از خبرنگاران می خواهد که در کار خود از دقت بیشتر کار گیرند.

عدم دسترسی به اطلاعات،کاهش خبرنگاران زن، کم توجهی حکومت نسبت به تأمین امنیت خبرنگاران و به پیگیری نشدن پرونده های خشونت علیه خبرنگاران از دیگر مواردی است که اداره نی از آنها انتقاد می کند.