در ادامه‌ی نگرانی‌ها از افزایش خشونت علیه خبرنگاران درافغانستان، نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از افزایش خشونت علیه خبرنگاران در چند روز گذشته نگرانی ‌کرده‌است. نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) با ابراز نگرانی از بازداشت خبرنگاران خواستار، رهایی روح‌الله سنگر یک خبرنگار محلی شد. این نهاد، در خبرنامه‌ای از کمیسیون بررسی تخلفات و شکایات […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از افزایش خشونت علیه خبرنگاران درافغانستان، نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان از افزایش خشونت علیه خبرنگاران در چند روز گذشته نگرانی ‌کرده‌است.

نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) با ابراز نگرانی از بازداشت خبرنگاران خواستار، رهایی روح‌الله سنگر یک خبرنگار محلی شد. این نهاد، در خبرنامه‌ای از کمیسیون بررسی تخلفات و شکایات رسانه‌ای خواسته‌است تا در این زمینه از صلاحیت‌های قانونی‌اش استفاده کرده و از بازداشت  خبرنگاران جلوگیری کند.

این نهاد درحالی ازافزایش خشونت‌ها در برابر خبرنگاران در افغانستان نگرانی می‌کند که در چند روز اخیر چندین خبرنگار محلی بازداشت شده‌اند.

درعین حال، برخی ازخبرنگاران با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی، خواستار توقف خشونت علیه خبرنگاران شده و از مقام‌های حکومت سرپرست می‌خواهند که زمینه کار در محیط بدون ترس و عاری از خودسانسوری برای خبرنگاران در کشور فراهم شود.

این در حالیست که وزارت خارجه امریکا از کمک دو نیم میلیون دالری خود برای حمایت از خبرنگاران افغانستان خبر داده‌است.

بازرس ویژه  امریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید که این برنامه زیرعنوان گزارش‌دهی مصون در افغانستان ازسوی دفتر مردم‌سالاری، حقوق بشر و کار این وزارت به‌راه انداخته شده‌است.

سیگار در شبکه اکس می‌افزاید که ارائه حمایت عاجل به خبرنگاران در معرض خطر، تقویت مصونیت خبرنگاران، حمایت از رسانه‌های که مطالب به نفع عامه را به‌گونه‌ای مصون تولید و نشر می‌کنند و همچنان مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده و سانسور از اهداف اصلی این برنامه  است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv