فرستاد ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان می گوید که سال ۲۰۱۶ میلادی سال آزمون برای حکومت افغانستان خواهد بود. نیکولاس هایسم نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که حکومت افغانستان در سال پیش رو با چالش های عمده رو برو است. به گفته آقای هایسم، […]

فرستاد ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان می گوید که سال ۲۰۱۶ میلادی سال آزمون برای حکومت افغانستان خواهد بود. نیکولاس هایسم نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که حکومت افغانستان در سال پیش رو با چالش های عمده رو برو است. به گفته آقای هایسم، مبارزه با تروریزم، رشد اقتصادی، مجادله با بیکاری و اصلاحات از بزرگترین چالش ها فراروی حکومت وحدت ملی به شمار می رود.

وی افزوده است که حکومت وحدت ملی برای بقا با این پنج مانع مواجه است و اگر در رسیدگی و مبارزه با هر یکی از آن کوتاه بیاید، ممکن به یک فاجعه بیانجامد.

پیش از این رییس جمهور غنی در نشستی با دبیرکل ناتو گفته است که حکومت وحدت ملی به تعهدات که به جامعه جهانی داده است متعهد است و به آن عمل می کند و عملکرد نیروهای امنیتی در سال جاری برای سرکوب تروریزم موفق بوده است .

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که مردم افغانستان خواهان صلح اند و بدون پیش برد روند صلح تداوم تلاش ها برای ایجاد ثبات و آرامی در این کشور با چالش روبه رو می شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رییس جمهور غنی نسبت به روند گفت‎گو های صلح ابراز خوشبینی کرده است. آقای غنی گفته است پیش از وقت است که گفته شود، گفت‎گوهای صلح نتیجه نداده است. رجمهوری روند صلح کشور را به دلیل عوامل منطقوی و بین المللی پیچیده گفته و تاکید کرده است که این روند حوصله فراوان می طلبد.