اداره ملی غذا و دارو افغانستان، از اغاز کارزار زیر نام ″کارزار ملی هدر دارو و غذایی بی‌کیفیت، غیرمصون و غیرقانونی″ به‌ هدف جمع‌آوری غذا و داروهای بی‌کیفیت در کشور خبر داده‌است. عبدالباری عمر، رییس این اداره می‌گوید که مقدار بیست تُن دارو و مواد خوراکی تاریخ گذشته را که از ساحات مختلف کابل جمع‌آوری […]

اداره ملی غذا و دارو افغانستان، از اغاز کارزار زیر نام ″کارزار ملی هدر دارو و غذایی بی‌کیفیت، غیرمصون و غیرقانونی″ به‌ هدف جمع‌آوری غذا و داروهای بی‌کیفیت در کشور خبر داده‌است. عبدالباری عمر، رییس این اداره می‌گوید که مقدار بیست تُن دارو و مواد خوراکی تاریخ گذشته را که از ساحات مختلف کابل جمع‌آوری کرده بودند، هدر کردند.

فروش داروهای بی‌کیفیت ومواد خوراکی تاریخ گذشته ظاهرا باشندگان کشور را نیز با دشواری ونگرانی‌ها روبه‌رو ساخته‌است. عبدالباری عمر، رییس اداره ملی غذا و دارو افغانستان، در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که این کارزار به‌ هدف جمع‌آوری غذا و داروهای بی‌کیفیت در کشور آغاز کرده‌است. آقای عمر می‌گوید که این اداره مقدار بیست تُن دارو و مواد خوراکی تاریخ گذشته را از ساحات مختلف کابل جمع‌آوری و هدر کرد. وی از طرح ساخت لابرتوارهای مجهز از بهر مصوونیت دارو و مواد خوارکی درچهار زون کشور از جمله هرات، ننگرهار، کندهار، مزار به ارزش ۳۶ میلیون افغانی خبر داد و خواهان همکاری نهادهای بین‌المللی و بازرگانان کشوردر این بخش شد.

رییس این اداره افزوده‌است که در سال گذشته سه‌صد تُن مواد خوراکی تاریخ گذشته را هدرکرده‌اند و تنها در شش ماه گذشته، حدود صد تُن دارو و مواد خوراکی بی‌کیفیت را جمع‌آوری و حریق کردند.

این درحالی‌است که پایین بودن کیفیت مواد غذایی و دارو از دیر زمانی یکی از مشکل‌های اساسی در افغانستان است که بارها مورد انتقاد شهروندان کشور قرار گرفته و در برخی از موارد استفاده از آن سبب بیماری‌های گونه‌گون شده‌است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv