از هشتم ثور/اردیبهشت سالروز پیروزی مجاهدین و شکست رژیم کمونیستی در ولایت های غزنی و زابل گرامی داشت شد. مسولان حکومتی در غزنی از هشتم ثور/اردیبهشت سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان علیه شوروی پیشین یاد بود کردند. محمد امان حمیم والی غزنی می گوید جهاد و پیروزی مجاهدین یک نقطه عطف در تاریخ معاصر کشور […]

از هشتم ثور/اردیبهشت سالروز پیروزی مجاهدین و شکست رژیم کمونیستی در ولایت های غزنی و زابل گرامی داشت شد. مسولان حکومتی در غزنی از هشتم ثور/اردیبهشت سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان علیه شوروی پیشین یاد بود کردند. محمد امان حمیم والی غزنی می گوید جهاد و پیروزی مجاهدین یک نقطه عطف در تاریخ معاصر کشور است و باید از این ارزش بزرگ ملی به گونه شایسته یاد بود شود.

با این حال بسم الله افغان مل والی زابل می گوید که رشادت و فداکاری مردم افغانستان در جهاد با ارتش سرخ نشان می دهد که افغانستانی ها در هر حالت از آزادی و تمامیت ارضی کشور شان دفاع می کنند.

از سویی هم باشندگان زابل تاکید دارند که آزادی افغانستان از شر ارتش سرخ شوروی پیشین نتیجه جهاد برحق مردم افغانستان است. به گفته آنان مردم افغانستان در حالی در مقابل ارتش سرخ به پا برخاستند که از اندک ترین امکانات برخوردار بودند.