شماری از باشندگان ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک و اعضای شورای ولایتی این ولایت مدعی اند که در یک حمله هوایی نظامیان کشور شب گذشته دراین ولسوالی هشت غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته شده اند. شماری از باشندگان محل صبح روز شنبه اجساد کشته شدگان را با خود بر مرکز ولسوالی نرخ ولایت […]

شماری از باشندگان ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک و اعضای شورای ولایتی این ولایت مدعی اند که در یک حمله هوایی نظامیان کشور شب گذشته دراین ولسوالی هشت غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته شده اند.

شماری از باشندگان محل صبح روز شنبه اجساد کشته شدگان را با خود بر مرکز ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک منتقل کرده و در راهپیماهی خواستار به محاکمه کشاندن عاملان این رویداد شده اند.

باشندگان ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک می گویند که این حمله شب گذشته در روستای “صد مردی” این ولسوالی انجام شده است.

شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی میدان وردک می گوید که خواست مردم جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در عملیات‌ های هوایی است.

مسوولان محلی این ولایت می ‌گویند که تاکنون گزارش دقیقی از وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان در عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی کشور دریافت نکرده اند.

محب‌الله شریف زی، سخنگوی والی میدان وردک می گوید که در عملیات نظامیان در ولسوالی نرخ این ولایت چهار تن از افراد ملا حبیب ‌الله، یکی از فرماندهان کلیدی طالبان کشته شده و یک ذخیره گاه مهمات این گروه به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در همین حال، ویس صمیمی، فرمانده پلیس ولایت میدان وردک می گوید که تحقیقات در مورد وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان در این ولسوالی جریان دارد و اطلاعات دقیق را در این باره با رسانه‌ ها شریک خواهد کرد.

درهمین حال، مسوولان محلی ننگرهار، مدعی اند که در جریان دو حمله هوایی جداگانه نیروهای خارجی در ولسوالی شیرزاد این ولایت، تلفات سنگین به افراد وابسته به گروه طالبان وارد شده است. این حملات هوایی شام روز جمعه در منطقه مرکی خیل در مربوطات این ولسوالی انجام شده است. به گفته آنان درپی انجام این عملیات شانزده هراس افگن به شمول پنج فرمانده کلیدی گروه طالبان کشته شده اند.