شماری از باشندگان ولایت ننگرهار ادعا دارند که در عملیات قطعه خاص، در ولسوالی چپرهار این ولایت هشت غیرنظامی کشته شده اند. این رویداد شب گذشته در ساحه “هدیه خیل” و “مانو” ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار رخ داده است. تلفات غیرنظامیان همواره از موضوعات جنجالی و خبرساز در کشور بوده است. یک منبع امنیتی در […]

شماری از باشندگان ولایت ننگرهار ادعا دارند که در عملیات قطعه خاص، در ولسوالی چپرهار این ولایت هشت غیرنظامی کشته شده اند. این رویداد شب گذشته در ساحه “هدیه خیل” و “مانو” ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار رخ داده است.

تلفات غیرنظامیان همواره از موضوعات جنجالی و خبرساز در کشور بوده است. یک منبع امنیتی در ولایت ننگرهار تایید می کند که در عملیات قطعه خاص، در ولسوالی چپرهار این ولایت نه غیرنظامی کشته شده اند. این رویداد شب گذشته در ساحه “هدیه خیل” و “مانو” ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار رخ داده است. این منبع حکومتی می گوید که شب گذشته شماری از باشندگان ساحه “هدیه خیل” و “مانو” مصروف آب دادن زمین ‌های شان بودند که نیروهای امنیتی بر آنان حمله کردند. به گفته این منبع، نیروهای امنیتی با این گمان که این افراد مخالفان مسلح حکومت اند، عملیاتی را راه اندازی کردند که در نتیجه آن هشت غیرنظامی کشته شدند.

همچنان پیش از چاشت امروز، شماری از باشندگان ولسوالی چپرهار، در بازار مرکزی این ولسوالی، تظاهراتی را برای تقبیح کشته شدن غیرنظامیان راه اندازی کردند. این تظاهرات در نزدیکی ساختمان ولسوالی برگزار شده بود و شماری‌ تلاش می‌کردند که داخل ساختمان ولسوالی شوند، اما برای جلوگیری از این عملکرد مظاهره کنندگان، پلیس تیراندازی کرد که در نتیجه آن یک مظاهره کننده کشته و دو تن زخمی شدند.

درهمین حال، عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که عملیات شب گذشته نیروهای دولتی تلفاتی داشته است، اما او تایید نمی‌کند که آنها غیرنظامیان بوده اند. به گفته وی، هیأتی برای بررسی این رویداد به ولسوالی چپرهار فرستاده شده است. ولسوالی چپرهار در ولایت ننگرهار از ولسوالی‌های ناامن این ولایت است. افزون بر گروه طالبان، افراد وابسته به گروه تروریستی داعش نیز دربخش هایی این ولسوالی فعالیت دارند.