مقام‌های محلی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان تایید کرده‌اند که هشت مامور امنیتی در جریان سه رویداد جداگانه در این ولایت کشته شده‌اند. شفیق ننگ، سخنگوی والی غزنی گفته که رویداد نخست در ولسوالی قره‌باغ روی داد. به گفته او، در این رویداد مهاجمان وابسته به گروه طالبان ابتدا با موتر (خودرو) مملو از […]

مقام‌های محلی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان تایید کرده‌اند که هشت مامور امنیتی در جریان سه رویداد جداگانه در این ولایت کشته شده‌اند.

شفیق ننگ، سخنگوی والی غزنی گفته که رویداد نخست در ولسوالی قره‌باغ روی داد. به گفته او، در این رویداد مهاجمان وابسته به گروه طالبان ابتدا با موتر (خودرو) مملو از مواد منفجره به یک پاسگاه پلیس حمله کردند و به دنبال آن با سلاح‌های سبک با ماموران پلیس درگیر شدند.

آقای ننگ افزود که در این حمله دو مامور پلیس هم زخمی شدند. او همچنین افزود که ده شورشی نیز در جریان این درگیری کشته شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان این درگیری را “حمله تاکتیکی” افراد وابسته به این گروه خوانده و گفته که در جریان آن دوازده مامور پلیس کشته شدند.

از سوی دیگر، سخنگوی والی غزنی گفت که در یک رویداد دیگر، یک افسر پلیس در اثر شلیک گلوله در داخل شهر غزنی، مرکز این ولایت کشته شده است.

به گفته او، این افسر پلیس در خیابان فرخی شهر غزنی مشغول خرید مواد خوراکی بود که یک فرد مسلح ناشناس به سوی او شلیک کرد و او را کشت.

آقای ننگ افزود که ضارب این افسر موفق به فرار از محل رویداد شده است.

در یک رویداد مشابه دیگر، افراد مسلح یک محافظ امنیتی شهردار شهر غزنی را به قتل رساندند.

منابع محلی در غزنی گفته‌اند که در این حمله، افراد مسلح این مامور امنیتی را در محل “عیدگاه” شهر غزنی هدف شلیک گلوله قرار دادند و خود موفق به فرار شدند.

غزنی یکی از ولایت‌های ناآرام افغانستان است که گروه طالبان در برخی از مناطق آن نفوذ و حضور دارند و هر از گاهی به اهداف مختلف در این ولایت حمله می‌کنند.