برنامه‌ی جهانی غذا هشدار داده است که تهاجم روسیه بر اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در افغانستان شده و ممکن است قیمت‌ها بیش‌تر افزایش یابد. شیلی تکرال، سخن‌گوی برنامه‌ی جهانی غذا روز 〈جمعه، ۲۷ حوت〉 گفته که قیمت مواد غذایی و سوخت در افغانستان در ۸ ماه گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته […]

برنامه‌ی جهانی غذا هشدار داده است که تهاجم روسیه بر اوکراین باعث افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در افغانستان شده و ممکن است قیمت‌ها بیش‌تر افزایش یابد.

شیلی تکرال، سخن‌گوی برنامه‌ی جهانی غذا روز 〈جمعه، ۲۷ حوت〉 گفته که قیمت مواد غذایی و سوخت در افغانستان در ۸ ماه گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. برنامه‌ی جهانی غذای ملل متحد می‌گوید که ۹۵ درصد از جمعیت ۳۸ میلیونی افغانستان قادر نیستند روزانه غذای کافی بخورند. خانم تکرال افزوده است که برنامه‌ی جهانی غذا امسال یک میلیارد دالر را برای تغذیه‌ی میلیون‌ها شهروند افغانستان هزینه کرده است. این در حالی‌است که کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جریان سفرش به کابل هشدار داد که جنگ در اوکراین می‌‌تواند پول کمک‌های بشردوستانه را از جاهای دیگر از جمله افغانستان به سوی دیگر منحرف کند و افزایش قیمت مواد غذایی می‌تواند تلاش‌های بشردوستانه را فلج کند.