به ادامه نگرانی‌ها در مورد گسترش فقر و گرسنگی در افغانستان، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که در سال جاری میلیون‌ها زن و کودک افغانستان به‌شدت دچار سوءتغذی خواهند شد. با سقوط نظام پیشین در کشور، علاوه بر کاهش زمینه‌های کاری و فرار سرمایه‌ها از افغانستان، زنان نیز خانه‌نشین شده‌اند که بر […]

به ادامه نگرانی‌ها در مورد گسترش فقر و گرسنگی در افغانستان، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که در سال جاری میلیون‌ها زن و کودک افغانستان به‌شدت دچار سوءتغذی خواهند شد.

با سقوط نظام پیشین در کشور، علاوه بر کاهش زمینه‌های کاری و فرار سرمایه‌ها از افغانستان، زنان نیز خانه‌نشین شده‌اند که بر تشدید بحران بشردوستانه و وخامت وضعیت اقتصادی، افزوده‌است.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که برآوردهای آن‌ها نشان می‌دهد که در سال جاری میلیون‌ها زن و کودک افغانستان به‌شدت دچار سوءتغذی خواهند شد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید که به مساعدت مالی شماری از کمک‌کنندگان خصوصی و کشورهای همکار از جمله استرالیا، جاپان، روسیه و سویدن توانسته در یک ماه گذشته به ۶ میلیون تن در افغانستان پول نقد و یا غذا کمک کرده، تا کودک‌شان را سیر کنند: «آمار نشان می‌دهد که انتظار می‌رود، تقریباً ۴ میلیون زن و کودک در سال ۲۰۲۴ از سوءتغذی حاد رنج خواهند برد. بدون کمک‌های کافی، ۲ میلیون کودک زیر ۵ سال که دچار سوءتغذی حاد هستند، در معرض خطر جدی مرگ قرار دارند. در سال گذشته برنامه جهانی غذا به ۳.۶ میلیون دختر و پسر خردسال و همچنین ۲.۳ میلیون مادران باردار و شیرده در زمینه جلوگیری از سوءتغذی و یا تدوای آن رسیدگی کرده‌است».

در این حال، برخی از آگاهان اقتصادی می‌گویند که حکومت سرپرست باید بکوشد تا کمک‌های جهان متمرکز بر پروژه‌های زیربنایی باشد؛ زیرا به گفته آنان با این کار از میزان فقر و تنگ‌دستی در کشور کاسته خواهد شد.

عدم دسترسی به غذای کافی و پرانرژی عامل اصلی سوءتغذی خوانده شده و براساس گزارش‌ها ۴۵ تا ۵۵ درصد کودکان افغانستان غذای بی‌کیفیت می‌خورند، تنها ۱۶ درصد کودکان افغانستان از غذای نسبتاً رضایت‌بخش مستفید می‌شوند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv