حکومت پاکستان به ساکنان مناطق قبایلی این کشور هشدار داده است که پس ازتاریخ سی و یکم ماه جنوری سال آینده بدون داشتن گذرنامه پاکستانی و ویزای افغانستان به این کشور سفر نکنند. در همین حال مسوولان وزارت سرحدات اقوام و قبایل کشور گفته است که مردم ساکن در مناطق قبایلی پاکستان به منظور رفت […]

حکومت پاکستان به ساکنان مناطق قبایلی این کشور هشدار داده است که پس ازتاریخ سی و یکم ماه جنوری سال آینده بدون داشتن گذرنامه پاکستانی و ویزای افغانستان به این کشور سفر نکنند. در همین حال مسوولان وزارت سرحدات اقوام و قبایل کشور گفته است که مردم ساکن در مناطق قبایلی پاکستان به منظور رفت آمد خود به افغانستان به ویزا نیاز ندارند و آزادانه رفت آمد کرده می توانند.

ساکنان مناطق قبایل مرزی پاکستان تاکنون می ‌توانستند تنها با داشتن یک کارت شناسایی که از سوی وزارت سرحدات اقوام و قبایل کشور به دست می ‌آورند، به افغانستان سفر کنند. اما به تازگی حکومت پاکستان به قبایل مرزی‌ اش با افغانستان هشدار داده است که پس از تاریخ سی ‌و یکم ماه جنوری سال آینده آنان نمی ‌توانند بدون گذرنامه پاکستانی و گرفتن ویزای افغانستان به این کشور سفر کنند. حکومت پاکستان اعلام کرده است که ساکنان مناطق مرزی کشورش باید بعد از اخذ گذرنامه پاکستانی و ویزای افغانستان به آن کشور سفر کنند در غیر آن صورت با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

در همین حال وزارت سرحدات، اقوام و قبایل کشور در پاسخ به این خواست پاکستان از مردم ساکن مناطق قبایلی پاکستان گفته اند که آنان برای رفت ‌وآمد خود به افغانستان به ویزا نیاز ندارند. مسوولان این وزارت گفته اند که باشندگان این مناطق می ‌توانند با استفاده از کارت‌های شناسایی که برای شان از سوی حکومت افغانستان داده شده است، به راحتی برای انجام کارهای‌ خود به افغانستان سفر کنند.