در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی حکومت پاکستان، دادگاه عالی این کشور به حکومت مؤقت این کشور نسبت به اخراج مهاجران افغانستان هشدار داده‌است. این نهاد گفته که پاکستان یکی از امضاکنندگان کنوانسیون‌‌های سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق پناهندگان است و این کشور به رعایت این کنوانسیون‌ها ملزم […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی حکومت پاکستان، دادگاه عالی این کشور به حکومت مؤقت این کشور نسبت به اخراج مهاجران افغانستان هشدار داده‌است. این نهاد گفته که پاکستان یکی از امضاکنندگان کنوانسیون‌‌های سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق پناهندگان است و این کشور به رعایت این کنوانسیون‌ها ملزم است.

با آغاز اخراج اجباری مهاجران افغانستان از سوی حکومت مؤقت پاکستان، بیش از ۴۰۰ هزار تن از گذرگاه‌های کشور وارد افغانستان شده‌اند. در ادامه‌ی واکنش‌ها بر این تصمیم پاکستان، دادگاه عالی این کشور به حکومت مؤقت این کشور نسبت به اخراج مهاجران افغانستان هشدار داده و گفته که پاکستان از امضاکنندگان کنوانسیون‌های سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق پناهندگان است و به رعایت این کنوانسیون‌ها نیز ملزم است.

درهمین حال، زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک نشست خبری از پاسخ در مورد دستور دادگاه عالی این کشور خودداری کرد؛ اما گفت که اخراج مهاجران در راستای تأمین سیاست داخلی این کشور است: ″سیاست اخراج مربوط به افرادی است که با نقض قوانین مهاجرت در پاکستان هستند. اخراج مهاجران مسأله داخلی این کشور است″

از سوی هم، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که ایجاب می‌کند تا حکومت سرپرست برای برگشت مهاجران زمینه‌های خوبی را فراهم کند.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که برای اسکان مهاجرانی که خانه و جای ندارند، تلاش می‌کنند که زمین و جای پیدا کنند.

موج بزرگ از مهاجران افغانستان در حالی بازگشت کرده‌اند که مشکلات اقتصادی در کشور با فرارسیدن سرما در کشور، چالش‌های زیادی را برای کشور در قبال داشته و نیازمندی افغانستان را نسبت به سال دیگر به کمک‌های بشری افزایش داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv