ریاست هوا شناسی از احتمال بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب ها در کشور هشدار داده است. این اداره در اطلاعیه ای گفته است که میزان بارندگی در نقاط مختلف کشور بین بیست الی چهل ملی ‌متر پیش ‌بینی شده است. با این حال، بارندگی ‌های شدید در ولایت بادغیس، جان دو کودک را […]

ریاست هوا شناسی از احتمال بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب ها در کشور هشدار داده است. این اداره در اطلاعیه ای گفته است که میزان بارندگی در نقاط مختلف کشور بین بیست الی چهل ملی ‌متر پیش ‌بینی شده است. با این حال، بارندگی ‌های شدید در ولایت بادغیس، جان دو کودک را گرفته و خساراتی را هم به بار آورده است.

ریاست هواشناسی کشور از احتمال وقوع بارندگی نسبتا شدید و جاری ‌شدن سیلاب ‌های آنی در بیست و هشت ولایت هشدار داده است. در اطلاعیه‌ ای که از سوی ریاست هواشناسی به نشر رسیده، آمده است که احتمال وقوع سیلاب‌ ها و بارندگی ‌ها در جریان امروز در جریان روز های دوشنبه و سه شنبه در ولایت ‌های کابل، هرات، بادغیس، فراه، غور، ‌دایکندی، ارزگان، فاریاب، جوزجان و سرپل وجود دارد.

این اداره، همچنان در ولایت‌ های بلخ، بامیان، سمنگان، کندز، تخار، بدخشان، پنجشیر، میدان ‌وردک، غزنی، لغمان، کاپیسا و سالنگ ‌ها در ولایت پروان از وقوع بارندگی و جاری‌ شدن سیلاب‌ ها هشدار داده شده است.

ریاست‌ هواشناسی کشور گفته است که احتمال جاری ‌شدن سیلاب ‌ها در ولایت‌ های ننگرهار، خوست، پکتیا، لوگر، کنر و نورستان نیز وجود دارد.

با این حال، بارندگی ‌های شدید در ولایت بادغیس، جان دو کودک را گرفته و خساراتی را هم به بار آورده است. نجم ‌الدین برهانی، سخنگوی والی بادغیس گفته است که در جریان بارندگی های دیشب خسارات زیادی به باشندگان این ولایت وارد شده و دو کودک در ولسوالی جوند این ولایت درپی سرازیر شدن سیلاب ها در آب غرق شده اند. به گفته سخنگوی والی بادغیس، این دو کودک مشغول چوپانی بودند و در ابتدا یکی را آب برده و دیگری هم پس از این که قصد کمک به آن را داشت، در سیلاب غرق شده است.