رییس ‌جمهوری کشور می گوید که اگر پروژه ها نظر به زمان تعیین شده ازسوی شرکت ها تطبیق نشود، طبق قانون بر این شرکت ‌ها جریمه نقدی وضع می شود. طی سال های گذشته شرکت های مختلف در کشور پروژه های کاری خود را نیمه کاره رها کرده اند و تا کنون هیچ اقدامی علیه […]

رییس ‌جمهوری کشور می گوید که اگر پروژه ها نظر به زمان تعیین شده ازسوی شرکت ها تطبیق نشود، طبق قانون بر این شرکت ‌ها جریمه نقدی وضع می شود.

طی سال های گذشته شرکت های مختلف در کشور پروژه های کاری خود را نیمه کاره رها کرده اند و تا کنون هیچ اقدامی علیه آنها صورت نگرفته است. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در نشست کمیسیون ملی تدارکات گفته است که باید پروژه ها در زمان تعیین شده آن تطبیق شود. آقای غنی هشدار داده است که هرگاه در تطبیق پروژه ها تاخیر صورت گیرد، طبق قانون بالای شرکت ها جریمه نقدی وضع خواهد شد. رییس جمهوری گفته است که برای تطبیق پروژه‌های بزرگ توسعه‎ای، باید ظرفیت شرکت های تطبیق کننده در نظر گرفته شود.

در همین حال شماری از اعضای مجلس سنا، این اقدام ریاست جمهوری را گام مثبت در راستای جلوگیری از فساد می دانند. آنان می گویند که اگر این دستور رییس جمهوری تطبیق شود، دامنه فساد در کشور برچیده خواهد شد.

حالا باید منتظر گذشت زمان بود که این فرمان رییس جمهوری در راستای جلوگیری از فساد موثر واقع می شود یاخیر.