سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده‌است که افغانستان و برخی از کشورهای دیگر، با قحطی رو‌به‌رو است. سازمان ملل در صفحه تویترش نگاشته که علاوه بر افغانستان، سومالی، اتیوپی، یمن، نیجریه، سودان جنوبی، بورکینافاسو و هاییتی در سطح بی‌سابقه‌‌ای با قحطی روبه‌رو هستند. در همین‌حال، شماری از کارشناسان اقتصادی راه  برون رفت از وضعیت […]

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده‌است که افغانستان و برخی از کشورهای دیگر، با قحطی رو‌به‌رو است.

سازمان ملل در صفحه تویترش نگاشته که علاوه بر افغانستان، سومالی، اتیوپی، یمن، نیجریه، سودان جنوبی، بورکینافاسو و هاییتی در سطح بی‌سابقه‌‌ای با قحطی روبه‌رو هستند. در همین‌حال، شماری از کارشناسان اقتصادی راه  برون رفت از وضعیت بحرانی افغانستان را احیای تجارت و جستجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور می‌دانند. افغانستان در حالی دچار قحطی می‌شود که براساس گزارش‌ها، در حال‌حاضر میلیون‌ها تن از شهروندان کشور فاصله‌ای اندکی با قحطی دارند.

سازمان ملل متحد هشدار داده که افغانستان و برخی از کشورهای جهان با قحطی رو‌به‌رو است. سازمان ملل در صفحه تویترش در گزارشی هشدار داده که  تعداد قابل توجهی از شهروندان شماری از کشورهای جهان به‌ویژه افغانستان، با قحطی رو‌به‌رو هستند. به گفته سازمان ملل، علاوه بر افغانستان، سومالی، اتیوپی، یمن، نیجریه، سودان جنوبی، بورکینافاسو و هاییتی در سطح بی‌سابقه‌‌ای با قحطی رو‌به‌رو هستند.

پیش از این نیز، سایر نهادهای سازمان ملل گفته بودند که حدود شش میلیون تن در افغانستان در چند قدمی قحطی قرار دارند. در همین‌حال، شماری از کارشناسان اقتصادی، راه مقابله در برابر قحطی و بحران کنونی را احیای صادرات و جستجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور می‌دانند.

پس از منع کار زنان در سازمان‌‌ها و نهادهای غیردولتی، سازمان ملل اعلام کرد که رساندن کمک‌‌های بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان به‌ویژه برای زنان، با مشکلات جدی فراوان رو‌به‌رو شده‌است. این در حالی‌است که برنامه جهانی غذا ضمن این که وضعیت بشری در افغانستان را وخیم خوانده، تاکید کرده که از هر ۱۰خانواده در افغانستان، ۹ خانواده قادر به تهیه غذای کافی نیستند که به گفته این سازمان، بالاترین میزان در جهان است.

 

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv