از ماه‌ها به‌این‌سو نهادهای امدادگر بین‌المللی نسبت به‌کمبود بودجه و وضعیت بد بشری در افغانستان نگرانی می‌کنند و از کشورهای کمک‌کننده می‌خواهند که مردم افغانستان را تنها و به‌حال خود رها نکنند؛ اما، در پاسخ به این درخواست‌ها تاکنون اندک‌ترین توجه صورت نگرفته و نهادهای امدادگر با نزدیک شدن زمستان، بیشتر از پیش نگران اند. […]

از ماه‌ها به‌این‌سو نهادهای امدادگر بین‌المللی نسبت به‌کمبود بودجه و وضعیت بد بشری در افغانستان نگرانی می‌کنند و از کشورهای کمک‌کننده می‌خواهند که مردم افغانستان را تنها و به‌حال خود رها نکنند؛ اما، در پاسخ به این درخواست‌ها تاکنون اندک‌ترین توجه صورت نگرفته و نهادهای امدادگر با نزدیک شدن زمستان، بیشتر از پیش نگران اند.

اینک دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه ملل متحد ″اوچا″ هشدار داده که اگر مشکل کمبود شدید بودجه حل نشود، میزان کمک‌های حیاتی خود به مردم افغانستان را کاهش می‌دهد. این در حالی‌است که  براساس گزارش نهادهای کمک‌رسان، گرسنگی در افغانستان به‌سطح بی‌پیشینه‌ای بلند رفته و برخی دیگری از نهادها از جمله سازمان جهانی خوراک نیز، کمک‌های خود به افغانستان را کاهش داده‌است: ″در ماه‌های آینده، میلیون‌ها تنی که کمک دریافت کرده‌اند، نیازمند حمایت‌های پیوسته از جمله بسته‌های مناسب برای رفع نیازهایی مانند خوراک، پول نقد، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، سرپناه مناسب و دسترسی به آب خواهند بود. ابودجه فوری برای تهیه و توزیع تدارکات ضروری، مدیریت تأخیرها در مرزها، کنترل اختلالات در بازارها، و اقلام امدادی قبل از موقعیت در مناطق بسیار آسیب دیده، حیاتی است″.

در کنار این، سازمان جهانی خوراک ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود نگاشته که در سراسر جهان دست‌کم ۴۰ میلیون تن در ۵۰ و یک کشور جهان به سطح اضطراری گرسنگی کشیده شده‌اند که بربنیاد این گزارش، افغانستان حدود ۱۵ میلیون تن را با سطح اضطراری گرسنگی در خود جا داده‌است. سخنگوی این اداره از کمک‌کننده‌های جهان می‌خواهد که به‌کمک‌های خود ادامه داده و نیازمندان افغانستان را فراموش نکنند.

درهمین‌حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند هنگامی که کمک‌ها برای نیازمندان افغانستان کاهش یابد، بحران کنونی افغانستان تشدید می‌شود.

این همه در حالی‌است که براساس گزارش نهادهای امدادگر بین‌المللی دست‌کم ۳۰ میلیون تن به کمک‌های انسان دوستانه در افغانستان نیاز دارند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv