وزارت امور داخله هشدار داده است که نیروهای امنیتی کشور انتقام حمله دیروز طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در ولایت زابل را خواهند گرفت. معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که نیروهای امنیتی کشور به این حملات طالبان پاسخ دندان شکن خواهند داد. درهمین حال، عبدالله عبدالله رییس جمهور حکومت همه شمول این […]

وزارت امور داخله هشدار داده است که نیروهای امنیتی کشور انتقام حمله دیروز طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در ولایت زابل را خواهند گرفت. معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که نیروهای امنیتی کشور به این حملات طالبان پاسخ دندان شکن خواهند داد. درهمین حال، عبدالله عبدالله رییس جمهور حکومت همه شمول این حمله را جنایت نابخشودنی خوانده است.

وزارت امور داخله اعلام کرده است که انتقام حمله روز جمعه بر پاسگاه های نیروهای امنیتی کشور در زابل را می‌گیرد. معاون سخنگوی این وزارت می گوید که نیروهای امنیتی کشور به این حملات طالبان پاسخ دندان شکن خواهند داد.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس جمهور حکومت همه شمول حمله طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در و لایت زابل را جنایت نابخشودنی خوانده است. در پیامی رییس جمهور حکومت همه شمول آمده است که کشتار در نوروز و آغاز سال، مغایر موافقت ‌نامه صلح و تعهد این گروه به پایان جنگ ‌و برقراری صلح است. در این پیام همچنان آمده است که چنین حملاتی بی ‌اعتمادی میان طرف ‌ها را تقویت کرده و مذاکرات پیش ‌روی بین‌الافغانی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

از سویی هم، ناتو حمله طالبان در زابل را وحشیانه و شرم ‌آور توصیف کرده است. نیکلاس کی، نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان، حمله طالبان به نیروهای دولتی در ولایت زابل را محکوم کرده است. نماینده غیر نظامی ناتو پرسیده است که طالبان چگونه توانستند دستور این حمله را به هم‌وطنان خود در روز نوروز و در شرایطی که جهان با بیماری کرونا درگیر اند و پس از تعهد به صلح، صادر کنند. وی پیش از این در تویتی از طالبان خواسته بود که برای مبارزه متحدانه با ویروس کرونا در افغانستان از اعمال خشونت خودداری کنند. در حمله‌صبح جمعه گروه طالبان به پاسگاه ‌های نظامیان کشور در زابل، نزدیک به بیست سرباز ارتش و پولیس به شهادت رسیدند.