وزیر دفاع بریتانیا می ‌گوید که امنیت افغانستان یک مسأله بین‌المللی و حضور نیروهای بریتانیایی در این کشور، تروریزم را شکست می‌ دهد. مایکل فالون در سفری از قبل اعلام ناشده روز پنجشنبه در کابل به رسانه های غربی گفته است که کشورش به حمایت از افغانستان پس از سال دوهزار و هفده میلادی نیز […]

وزیر دفاع بریتانیا می ‌گوید که امنیت افغانستان یک مسأله بین‌المللی و حضور نیروهای بریتانیایی در این کشور، تروریزم را شکست می‌ دهد. مایکل فالون در سفری از قبل اعلام ناشده روز پنجشنبه در کابل به رسانه های غربی گفته است که کشورش به حمایت از افغانستان پس از سال دوهزار و هفده میلادی نیز ادامه می دهد.

آقای فالون می افزاید:“من به کابل آمده ‌ام تا به این تصمیم تأکید کنم که حمایت کشورم از افغانستان بعد از سال دوهزار و هفده میلادی نیز دوام می ‌کند. به عقیده من در جریان آمادگی برای اجلاس آینده سران ناتو در وارسا و در نشست ناتو در بروکسل در باره افغانستان وضاحت این موضوع خیلی مهم است که حمایت ما ادامه خواهد یافت”

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا از طالبان تقاضا کرده است که در مذاکرات صلح با حکومت افغانستان شرکت کنند. به باور وی:”اکنون به طالبان ارتباط می ‌گیرد که برای در نظر گرفتن آینده افغانستان در مذاکرات رو در رو حاضر شوند در غیر آن باید به اراده و نیت جامعه بین‌ المللی بخصوص بریتانیا شک و تردید نکنند”

بریتانیا در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، سه صد و پنجاه و دو سرباز دارد. این نظامیان در حال حاضر در نبرد رویا روی با طالبان اشتراک نمی ‌کنند و تنها نظامیان کشور را آموزش، مشوره و کمک می کنند.