پاکستان به رهبران طالبان گفته است که این کشور را در جریان گفتگوهای شان با حکومت افغانستان قرار دهند، در غیر آن باید خاک این کشور را ترک کنند. خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از دو رهبر کلیدی طالبان گزارش داده است که پاکستان برای‌ طالبان هشدار داده است که در گفتگوهای صلح با حکومت […]

پاکستان به رهبران طالبان گفته است که این کشور را در جریان گفتگوهای شان با حکومت افغانستان قرار دهند، در غیر آن باید خاک این کشور را ترک کنند. خبرگزاری اسوشیتد پرس به نقل از دو رهبر کلیدی طالبان گزارش داده است که پاکستان برای‌ طالبان هشدار داده است که در گفتگوهای صلح با حکومت افغانستان نباید این کشور را بی‌ خبر بگذارند.

دولت پاکستان به رهبران ارشد گروه طالبان هشدار داده است که این گروه نمی‏تواند به گونه مستقلانه وارد گفتگوهای صلح با دولت افغانستان شود. مقام های پاکستانی به رهبران طالبان گفته اند که، نباید اسلام آباد در مذاکرات صلح افغانستان در حاشیه رانده شود.

گفته می شود که این هشدار زمانی به رهبران طالبان داده شده است که یک هیات گروه طالبان برای مشوره با مقام های پاکستانی درباره صلح با حکومت افغانستان از قطر وارد اسلام آباد شده بودند. دو رهبر ارشد گروه طالبان در این باره به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته اند که پاکستان از بهر تماس ‌های پنهانی شماری از رهبران طالبان با حکومت افغانستان نگران شده است و خود را در انزوا حس می ‌کند. این دو رهبر طالبان گفته اند که مقام ‌های پاکستانی به سران این گروه هشدار داده اند که یا اسلام آباد را در تماس‌ های خود شامل کنند یا هم با خانواده‌ های شان از پاکستان بیرون شوند.

گفتنی است که چندی پیش سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی نخست وزیر پاکستان تایید کرده بود که نمایند‌گان طالبان برای بحث در مورد مذاکرات اخیر که بین آنان و مقام های افغانستان در قطر انجام شده، به پاکستان آمده بودند.

پیشتر از آن گزارش شده بود که محمد معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و شماری از نمایندگان گروه طالبان مخفی‎یانه در قطر با هم دیدار کرده‏اند. طالبان پس از این دیدار هیأتی را به پاکستان فرستادند که گفته می شود هدف آن مشوره با مقام های این کشور درباره صلح با دولت افغانستان است.