ریاست جمهوری می گوید که در روزهای نخست هفته پیش رو تصمیم نهایی در مورد اصلاح نظام انتخاباتی کشور اعلام خواهد شد. ریاست جمهوری تاکید می کند که بدون آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور، برگزاری هرگونه انتخابات ناممکن خواهد بود. حکومت برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور گزینه دوم را در دستور کار […]

ریاست جمهوری می گوید که در روزهای نخست هفته پیش رو تصمیم نهایی در مورد اصلاح نظام انتخاباتی کشور اعلام خواهد شد. ریاست جمهوری تاکید می کند که بدون آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور، برگزاری هرگونه انتخابات ناممکن خواهد بود.

حکومت برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور گزینه دوم را در دستور کار خود قرار داده است. ریاست جمهوری می گوید که این تصمیم روز یکشنبه از سوی حکومت با مردم شریک ساخته خواهد شد. ریاست جمهوری تاکید می کند که بدون آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی، برگزاری هرگونه انتخابات در کشور نا ممکن خواهد بود. شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات، حکومت را به کم توجهی در راستای اصلاح نظام انتخاباتی کشور متهم می کنند و می گویند که بدون آوردن اصلاحات کمک های وعده شده جامعه جهانی به این کشور کاهش خواهد یافت.

پیش از این سفیر اتحادیه اروپا و شماری دیگری از نهادهای کمک کننده به افغانستان گفته اند تا زمانی که از شفافیت در نظام انتخاباتی افغانستان مطمین نشوند، هیچ گونه انتخابات را کمک مالی نخواهند کرد.

پیش از این حکومت گفته بود که انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی را در میانه های تابستان و خزان سال روان خورشیدی برگزار خواهد کرد، اما با توجه به اصلاح نشدن نظام انتخاباتی کشور، دیده می شود که حکومت ظاهرا برای برگزاری انتخابات در سال روان تصمیمی ندارد.