وزیران خارجه هند، روسیه و چین توافق کردند که برای تامین صلح و امنیت در افغانستان همکاری کنند. نشست سه جانبه هند، چین و روسیه در دهلی نو با تاکید بر مبارزه با تروریزم پایان یافت. پس از این نشست، وزیران خارجه این سه کشور در یک نشست مشترک خبری حضور یافتند و تاکید کردند […]

وزیران خارجه هند، روسیه و چین توافق کردند که برای تامین صلح و امنیت در افغانستان همکاری کنند.

نشست سه جانبه هند، چین و روسیه در دهلی نو با تاکید بر مبارزه با تروریزم پایان یافت. پس از این نشست، وزیران خارجه این سه کشور در یک نشست مشترک خبری حضور یافتند و تاکید کردند که هر سه کشور، سطح همکاری های شان را در مقابله با تروریزم در منطقه افزایش خواهند داد. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، این نشست را برای مبارزه جدی با تروریزم در منطقه مهم خوانده و گفته است که باید سطح همکاری ها برای مبارزه با تروریزم گسترش پیدا کند.

آقای لاوروف گفته است: “در بحث های مان، توجه خاصی را بر مبارزه با دهشت افگنی معطوف داشته ایم و بر اراده جدی سه کشور برای مبارزه با این پدیده در هر شکل آن، به شمول افکار دهشت افگنانه و افراطی، تأکید می کنیم.”

در این نشست بر وضعیت افغانستان نیز اشاره شده است. وزیران خارجه هر سه کشور تاکید کرده اند که که برای تامین صلح و امنیت در افغانستان همکاری کنند.

در این دیدار میان وزیر خارجه روسیه و هند در باره برنامه توسعه یک معبر بین المللی تجارتی که قسمتی از آن از افغانستان خواهد گذشت، نیز گفتگو شده است.