وزارت دفاع ملی از وارد شدن تلفات سنگین بر گروه طالبان در ولایت بادغیس خبر داده است. سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که در نتیجه عملیات تصفیوی و ضربات هوایی در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس سی و نه فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند و بیست و هشت تن دیگر آنان زخم برداشته […]

وزارت دفاع ملی از وارد شدن تلفات سنگین بر گروه طالبان در ولایت بادغیس خبر داده است. سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که در نتیجه عملیات تصفیوی و ضربات هوایی در ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس سی و نه فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند و بیست و هشت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در عملیات‌ نیروهای کوماندو به روز چهارشنبه در ولایت بادغیس، تلفاتی سنگین به طالبان وارد شده است. غفوراحمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که در این عملیات سی و نه فرد وابسته به گروه طالبان کشته شدند و بیست و هشت تن دیگر آنان زخم برداشته اند. به گفته آقای جاوید، در این عملیات ده‌ها موترسایکل طالبان نیز از بین رفته است.

در همین حال، جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس گفته است که این عملیات از دو روز به این در مناطق بند شَرَم، گنده آب، بلند کوه، بند سبزک، چشمه شیرین و لامان ولسوالی آبکمری و شاهراه هرات – قلعه نو، راه ‌اندازی شده است. سخنگوی والی بادغیس تأیید کرده که سه تن از نظامیان کشور نیز در این عملیات به شهادت رسیدند و چهار نظامی دیگر زخم برداشته اند.

به گفته وی، این عملیات زمینی و هوایی را نیروهای کوماندوی ارتش، پلیس ملی، پلیس محلی، خیزش ‌های مردمی و امنیت ملی انجام داده اند.

مجیب ‌الرحمان امینی، سخنگوی نیروهای کوماندو در غرب کشور نیز گفته است که در بین زخمیان طالبان، نورآغا ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی آبکمری نیز شامل است.

گروه طالبان برای تصرف مرکز ولسوالی آبکمری عملیات گسترده را انجام دادند که در نتیجه شش تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند و ولسوال آبکمری و ده نظامی دیگر زخم برداشتند.