وزارت خارجه آمریکا از گروه طالبان خواسته است که به گفتگوهای صلح حاضر شود و به جنگ دیرینه در این کشور خاتمه بخشد. وزیر خارجه آمریکا از طالبان خواسته که به میز مذاکرات رو آورده و جنگ دیرینه در افغانستان را خاتمه بخشد. هیدرناوریت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که در حال حاضر تحرک […]

وزارت خارجه آمریکا از گروه طالبان خواسته است که به گفتگوهای صلح حاضر شود و به جنگ دیرینه در این کشور خاتمه بخشد.

وزیر خارجه آمریکا از طالبان خواسته که به میز مذاکرات رو آورده و جنگ دیرینه در افغانستان را خاتمه بخشد. هیدرناوریت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که در حال حاضر تحرک به سوی پیشرفت روند صلح افغانستان دیده می شود و طالبان می توانند از طریق گفتگو، از این فرصت استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اظهارات را بعد ازآن ابراز داشت که وزیرخارجه مایک پمپیو روز سه شنبه با همتای پاکستانی خود شاه محمود قریشی دیدار کرد.

هیدرناوریت می گوید که وزیر خارجه این کشور در سفر به پاکستان، گفتگوهای مهم با نخست وزیر و دیگر مقام های این کشور داشته است.

درهمین حال، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در بحث آزاد تحت عنوان “حکومت جدید پاکستان تغییر یا ادامه سیاست خارجی” از حکومت افغانستان انتقاد کرده و گفته که غیرعادلانه است که افغانستان، ضعف حکومت، فساد و اختلاف درون نظام در کشورش را به دوش پاکستان بیندازد. وزیر خارجه پاکستان افزوده است که کشورش خواستار روابط خوب با افغانستان است و اسلام آباد خواستار حکومت دموکرات، مترقی و صلح آمیز در این کشور است.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت گروه های هراس افگن به ویژه طالبان و شبکه حقانی متهم کرده است. پاکستان اتهام حمایت از گروه های هراس افگن را رد کرده و همواره خود را قربانی جنگ با هراس افگنی عنوان کرده است.