درپی عملیات نظامیان کشور در مربوطات ولایت هلمند تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. والی هلمند می گوید که تنها در یک شبانه روز گذشته ۳۳ هراس افگن درپی عملیات نظامیان کشور در مربوطات این ولایت کشته شده اند و ۲۸ تن دیگر آنان زخم برداشته اند. ولایت هلمند در یک سال گذشته […]

درپی عملیات نظامیان کشور در مربوطات ولایت هلمند تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. والی هلمند می گوید که تنها در یک شبانه روز گذشته ۳۳ هراس افگن درپی عملیات نظامیان کشور در مربوطات این ولایت کشته شده اند و ۲۸ تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

ولایت هلمند در یک سال گذشته سنگین ترین جنگ را تجربه کرده است. هم اکنون سه ولسوالی این ولایت در کنترل گروه طالبان است و افراد وابسته به این گروه در بخش های از شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز حضور دارند. مسوولان محلی هلمند می گویند که در حال حاضر نبرد میان نظامیان کشور و هراس افگنان در مناطق جنوبی شهر لشکرگاه، بشران، بولان، سرک چاه انجیر، کمربند باباجی و کنار دریای هلمند جریان دارد. حیات الله حیات والی هلمند می گوید که درپی درگیری میان نظامیان کشور و هراس افگنان تنها دریک شبانه روز گذشته ۳۳ هراس افگن کشته شده اند و ۲۸ تن دیگر آنان زخم برداشته اند. درهمین حال، وزارت امور داخله می گوید که صدها سرباز تازه نفس به شهر لشکرگاه اعزام شده اند تا در کار پاکسازی بخش هایی این شهر از حضور هراس افگنان عملیات اجرا کنند.

شماری از اعضای مجلس سنا، بانگرانی از وضعیت امنیتی در ولایت هلمند، از حکومت می خواهند که برای سرکوب هراس افگنان در این ولایت اقدام جدی کند.

این در حالیست که روز گذشته در پی انجام حمله انتحاری در شهر لشکرگاه ۱۴ تن به شمول ۴ غیر نظامی شهید شدند.