وال استریت ژورنال گزارش داده است که در پی تحولات سیاسی و فروپاشی نظام در افغانستان، شماری از منسوبان نظامی و استخباراتی پیشین ارتش افغانستان به گروه داعش در این کشور پیوسته‌اند. این رسانه گزارش داده است که شاخه‌ی خراسان داعش اعضای نیروهای امنیتی سابق افغانستان را که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو بوده‌‌اند، به گروهی […]

وال استریت ژورنال گزارش داده است که در پی تحولات سیاسی و فروپاشی نظام در افغانستان، شماری از منسوبان نظامی و استخباراتی پیشین ارتش افغانستان به گروه داعش در این کشور پیوسته‌اند.

این رسانه گزارش داده است که شاخه‌ی خراسان داعش اعضای نیروهای امنیتی سابق افغانستان را که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو بوده‌‌اند، به گروهی خود جذب می‌کند. در همین حال، سربازان و منسوبان نظامی و استخباراتی دولت پیشین افغانستان در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و تکتیک‌های جنگی، این گروه را تقویت می‌کنند. به گفته‌ی این رسانه‌ای امریکایی، یک افسر ارتش ملی افغانستان که فرمانده انبار تسلیحات و جنگ‌افزار ارتش در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا را برعهده داشته است، اکنون به شاخه‌ی خراسان داعش پیوسته و هفته‌ی پیش در درگیری با طالبان کشته شده است.

حکومت سرپرست طالبان گفته ‌که داعش در افغانستان تهدید جدی نیست و در این کشور قدرت و پایگاه نظامی ندارد. این در حالی‌است که پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست طالبان در افغانستان، داعش دست‌کم سه حمله بر غیرنظامیان در کابل، کندز و کندهار انجام داده است که در نتیجه حدود ۲۰۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۳۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند که قربانیان عمدتا شیعان بوده ‌اند.