حملات انفجاری روز 〉سه‌شنبه، ۳۰ حمل〉 بالای مکتب عبدالرحیم شهید و مرکز آموزشی ممتاز در غرب کابل با واکنش‌های تند جهانی مواجه شده است. انتونیو گوترش دبیر کابل سازمان ملل متحد با محکوم کردن این حملات گفته است حمله بالای غیر نظامیان و زیر ساخت‌‎‌های غیرنظامی، ازجمله مکتب‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است. […]

حملات انفجاری روز 〉سه‌شنبه، ۳۰ حمل〉 بالای مکتب عبدالرحیم شهید و مرکز آموزشی ممتاز در غرب کابل با واکنش‌های تند جهانی مواجه شده است. انتونیو گوترش دبیر کابل سازمان ملل متحد با محکوم کردن این حملات گفته است حمله بالای غیر نظامیان و زیر ساخت‌‎‌های غیرنظامی، ازجمله مکتب‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است.

وزارت خارجه‌ی امریکا نیز بر محاکمه‌ی عاملان این رویدادها تاکید کرده است.

سعید خطیب زاده سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران هم در واکنش به این حملات در صفحه‌ی تویترش با تاکید بر مجازات عاملان این حملات تروریستی نوشته است که مقام‌های مسوول افغانستان عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی و مجازات کنند. وزارت خارجه‌ی قطر هم این حملات را محکوم کرده و گفته از صلح‌وثبات در افغانستان حمایت می‌‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز با محکوم کردن این حملات گفته که امارت اسلامی در محافظت از غیر نظامیان، به‌ ویژه افراد متعلق اقلیت‌‌های قومی و مذهبی، در برابر آسیب‌ها ناکام است. مسوولان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد “یونیسف” نیز انجام چنین حملات را نقض شدید حقوق‌بشر خوانده و از همه طرف‌ها خواسته که حفاظت از کودکان را در اولویت خویش قرار دهند. نهادهای مدنی افغانستان طی بیانیه‌اب مشترک از سازمان ملل متحد خواسته اند که حملات غرب کابل را به‌عنوان نسل‌کشی هزاره‌‌ها به‌رسمیت بشناسد.

درهمین حال، امارت اسلامی با جنایت ضد بشری خواند این انفجارها می‌گوید که تلاش می‌کند تا عاملان آن را شناسایی و بازداشت کند.

به اساس معلومات فرماندهی پولیس کابل در حملات انفجاری روز سه‌شنبه در غرب کابل ۶ تن شهید و ۱۱ تن دیگر زخمی شده‌‌اند؛ اما شاهدان عینی آمار کشته شده‌ها و زخمی‌های این رویدادها را بیش‌تر از این اعلام می‌کنند.