انتونی بلینکین وزیر امور خارجه‌ی امریکا در پیام صوتی حلول سال نو خورشیدی را تبریک گفته است. آقای بلینکن در این پیامش ابراز امیدواری کرده است که آغاز این سال پایانی مشکلات کوچک و بزرگ مردم افغانستان باشد: ″در حالی که بهار آغاز می‌شود، من امیدوارم که آغاز این سال پایانی مشکلات کوچک و بزرگ […]

انتونی بلینکین وزیر امور خارجه‌ی امریکا در پیام صوتی حلول سال نو خورشیدی را تبریک گفته است.

آقای بلینکن در این پیامش ابراز امیدواری کرده است که آغاز این سال پایانی مشکلات کوچک و بزرگ مردم افغانستان باشد: ″در حالی که بهار آغاز می‌شود، من امیدوارم که آغاز این سال پایانی مشکلات کوچک و بزرگ تان باشد و سال نو سلامتی، آرامش و پیروزی را با خود به ارمغان آورد.

هم‌زمان توماس وست نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان هم در تویتی به شهروندان افغانستان و آنانی که سال نو را جشن می‌‌گیرند، نوروز را پُر از خوشی و سرور آرزو کرده است.

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” هم در حساب توییترش گفته که خانواده ملل متحد با همه شهروندان افغانستان که نوروز را جشن می‌‌گیرند، همراه شده و سال صلح‌آمیز آرزو دارد.

درهمین حال، روشان عباسوف معاون شورای علمای مسلمانان روسیه می‌گوید که نوروز هیچ مغایرتی با موازین اسلام ندارد و تجلیل از این جشن، فقط به معنای حفظ فرهنگ و سنت‌ها است. به گفته او، اسلام در طول تاریخ در کشورهای مختلف گسترش یافت، اما سنت‌‌ها، آداب و رسومی که با موازین شرعی مغایرت نداشتند باقی ماندند. این در حالی‌است که نوروز در طول تاریخ در میان مردم افغانستان به طور گسترده تجلیل شده است. این جشن علاوه بر افغانستان، در کشورهای ایران، تاجیکستان، اوزبیکستان، آذربایجان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، آلبانی، ترکیه، ترکمنستان، سوریه، گرجستان، پاکستان، مقدونیه شمالی، عراق و هند نیز برگزار می‌شود. امسال شورای شهر واشنگتن دی ‌سی نیز جشن نوروز را به‌رسمیت شناخت.