ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را محکوم کرد. آقای مجاهد به پاکستان هشدار داد که این‌گونه حملات نقض خاک افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود. وی از دولت جدید پاکستان خواست تا روابط دو کشور را […]

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را محکوم کرد. آقای مجاهد به پاکستان هشدار داد که این‌گونه حملات نقض خاک افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود. وی از دولت جدید پاکستان خواست تا روابط دو کشور را به‌دلیل اقدامات ناپسندانه چند جنرال نظامی بر هم نزد و این کشور نباید طرف افغانستان را به خاطر درماندگی خود سرزنش کند.

حکومت سرپرست حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را به‌شدت نکوهش کرد. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست اعلام کرد که در حملات هوایی در خوست و پکتیکا شش تن از جمله سه زن و سه کودک کشته شدند. آقای مجاهد با رد حضور عبدالله‌شاه محسود، فرمانده طالبان پاکستانی در خاک افغانستان گفته که ادامه این حملات عواقب بسیاری دارد که از کنترل پاکستان خارج است.

سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که مردم پاکستان و دولت غیرنظامی جدید این کشور باید برخی از جنرال‌های ارتش پاکستان را از ادامه سیاست‌های اشتباه به نفع جهت‌گیری‌های دیگر مانند بیست سال گذشته و خراب کردن روابط دو کشور مسلمان همسایه باز دارند. وی همچنان می‌گوید که پاکستان باید افغانستان را به‌دلیل عدم کنترل، بی‌کفایتی و مشکلات در قلمرو خود، مقصر نداند.

در همین حال، شاه‌عبدالله فرمانده جنبش طالبان پاکستان در یک پیام ویدیویی می‌گوید که در وزیرستان است و هیچ حمله‌ای به وی صورت نگرفته‌است.

این در حالی‌است که پس از حمله هوایی پاکستان بر مناطی از افغانستان درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور صورت گرفته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv