در این اواخر توماس وست نماینده‌ ویژه‌ی امریکا برای افغانستان به کشورهای پاکستان، هند، ترکیه و تاجیکستان سفر کرده و با نمایندگان احزاب و چهره‌های مخالف امارت اسلامی دیدارهای داشته است. حالا این سفرها با واکنش ظاهرن تهدید‌آمیز امارت اسلامی روبه‌رو شده است. ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که اگر سفرهای اخیر آقای وست […]

در این اواخر توماس وست نماینده‌ ویژه‌ی امریکا برای افغانستان به کشورهای پاکستان، هند، ترکیه و تاجیکستان سفر کرده و با نمایندگان احزاب و چهره‌های مخالف امارت اسلامی دیدارهای داشته است.

حالا این سفرها با واکنش ظاهرن تهدید‌آمیز امارت اسلامی روبه‌رو شده است. ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی می‌گوید که اگر سفرهای اخیر آقای وست به کشورهای منطقه و دیدار او با چهره‌های سیاسی، تحریک افراد علیه امارت اسلامی باشد، به نفع امریکا نیست. آقای مجاهد این را هم گفته است که اگر این دیدارها به هدف تامین صلح‌و‎ثبات در منطقه و افغانستان باشد و این تلاش‌ها منجر شود که مخالفان امارت اسلامی به کشور برگردند و از مخالفت دست بردارند، به سود همه است.

او در عین حال ابراز امیدواری می‌کند که هدف سفرهای وِست صلح‌و‌ثبات در افغانستان باشد. آقای مجاهد این را هم گفته که نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا در تماسی که با وزارت خارجه امارت اسلامی داشته، گفته است که سفرهای‌اش را در منطقه به هدف تداوم صلح‌وثبات در افغانستان انجام می‌دهد. سفرهای نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان در حالی بیش‌تر شده است که امارت اسلامی تاکید می‌کند که امنیت سراسری در کشور تامین شده است و اما مخالفان امارت اسلامی می‌گویند که ناامنی و حمله‌های مرگ‌بار به مانند گذشته ادامه دارد و ازسویی‌هم مخالفت‌های نیز علیه حکومت سرپست با گذشت هر روز بیش‌تر می‌شود.