به تازگی در یک گزارش تحلیلی شورای امنیت سازمان ملل آمده است که عبدالله، پسر بن لادن، در ماه اکتوبر سال گذشته برای دیدار با اعضای امارت اسلامی به افغانستان آمده است. در گزارش آمده که پس از ۶ ماه حکومت امارت اسلامی، افغانستان ظرفیت این را دارد که به پناهگاه امن القاعده و شماری […]

به تازگی در یک گزارش تحلیلی شورای امنیت سازمان ملل آمده است که عبدالله، پسر بن لادن، در ماه اکتوبر سال گذشته برای دیدار با اعضای امارت اسلامی به افغانستان آمده است.

در گزارش آمده که پس از ۶ ماه حکومت امارت اسلامی، افغانستان ظرفیت این را دارد که به پناهگاه امن القاعده و شماری از گروه‌های تروریستی با منطقه آسیای میانه و فراتر از آن مبدل شود. در گزارش هم‌چنین تصریح شده است که شاخه شبه قاره هند القاعده به رهبری اسامه محمود، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ جنگ‌جو در افغانستان دارد که بی‌شتر آن از کشورهای بنگلادیش، هند، میانمار و پاکستان هستند. هم‌زمان با این، امارت اسلامی با رد این گزارش گفته است، گزارش‌های که در آن اسناد و شواهد وجود نداشته باشند، پذیرفتنی نیست و حکومت سرپرست به تعهداتش در توافق‌نامه دوحه عمل کرده و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر علیه کشوری استفاده شود و این توقع را از دیگران نیز دارد.

این در حالی‌است که ارتش پاکستان اعلام کرده که دست کم ۵ سرباز پاکستانی در حمله‌ی تروریست‌ها از خاک افغانستان در ایالت خیبر پختونخواه کشته شده‌اند.

به گزارش روزنامه‌ی اکسپرس تریبیون چاپ پاکستان این حمله به روز یک‌شنبه در منطقه کرم خیبرپختونخواه رخ داده است.