رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا از سیاست‌های تعامل حکومت کنونی امریکا با حکومت سرپرست به‌شدت انتقاد کرده‌است. مایکل مک‌کال در ادامه از جو بایدن خواسته که تا هیچ‌کسی را برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان ترغیب نکند. مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا در واکنش به سخنان اخیر کرن دکر، […]

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا از سیاست‌های تعامل حکومت کنونی امریکا با حکومت سرپرست به‌شدت انتقاد کرده‌است. مایکل مک‌کال در ادامه از جو بایدن خواسته که تا هیچ‌کسی را برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان ترغیب نکند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان امریکا در واکنش به سخنان اخیر کرن دکر، کاردار سفارت امریکا در افغانستان مبنی بر حمایت مردم افغانستان از نقشه راه سیاسی و تعامل با حکومت سرپرست؛ از پیشنهاد هرگونه تعامل با این حکومت شدیداً انتقاد کرده‌است.

آقای مک‌کال در اظهاراتی که توسط کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان این کشور منتشر شده، از جو بایدن، رئیس‌جمهور کشورش خواسته‌است تا هیچ‌کسی را برای تعامل با این حکومت تشویق نکند: «این پیشنهاد که هر گونه امکان تعامل با طالبان وجود دارد، سیلی بر صورت مردم افغانستان است که قربانی حکومت طالبان هستند. این دولت نباید تحت هیچ شرایطی تعامل با طالبان را تشویق کند».

کرن دکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان در واپسین دیدارش با برخی از نمایند‌گان جامعه مدنی افغانستان در ترکیه مدعی شد که آنان از ادغام مجدد افغانستان با جامعه بین‌المللی به رهبری سازمان ملل حمایت می‌کنند.

گفتنی‌است که پیشنهاد به رسمیت شناختن حکومت سرپرست در بیشتر از دوسال، با مخالفت‌های روبه‌رو شده و واکنش‌های داخلی و جهانی را برانگیخته‌است. جامعه جهانی تشکیل حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و مبارزه با هراس‌افگنی را همچون پیش‌شرط برای تعامل با حکومت کنونی عنوان کرده‌است، با این حال مقام‌های حکومت سرپرست می‌گویند که شرایط به‌رسمیت‌شناسی از سوی جهان را فراهم کرده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv