جمعیت اسلامی افغانستان طی اعلامیه‌ای در واکنش به‌آتش‌زدن نسخۀ از قرآنکریم در سویدن، این اقدام را عمل شنیع دانسته و محکوم کرده‌است. در اعلامیه‌ای جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که فلسفه اجتماعی آزادی حمایت و حفاظت از تساهل، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و جلوگیری از ایجاد و ترویج خشونت در جامعه است. در این اعلامیه آمده که […]

جمعیت اسلامی افغانستان طی اعلامیه‌ای در واکنش به‌آتش‌زدن نسخۀ از قرآنکریم در سویدن، این اقدام را عمل شنیع دانسته و محکوم کرده‌است.

در اعلامیه‌ای جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که فلسفه اجتماعی آزادی حمایت و حفاظت از تساهل، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و جلوگیری از ایجاد و ترویج خشونت در جامعه است. در این اعلامیه آمده که هر گونه عملی‌که عناصر مذکور را مستقیم یا غیرمستقیم تهدید نماید مسیر آزادی را به‌‎انحراف می‌کشاند و نیز رسیدن به ‌یک جامعه‌ سالم را ناممکن می‌‌سازد. براساس اعلامیه آن‌چه در سویدن اتفاق افتاده‌، نوعی از خشونت است که توجیه آن تحت نام آزادی، به‌معنی تقویت خشونت فرهنگی است و هم‌چنین در مخالفت با ایدۀ‌ رفتن به‌سوی جهان صلح‌آمیز قرار دارد. در این اعلامیه هم‌چنان آمده که کشورهای جهان، سازمان ملل متحد و نهادهای علمی و فرهنگی زیر مجموعه‌ آن مسوولیت دارند تا در زمینه‌ معالجۀ پدیده‌ اسلام‌هراسی و اشاعۀ‌ فرهنگ شکیبایی، هم‌دیگرپذیری و احترام به ‌تفاوت‌های تمدنی ملل جهان، اقدامات عملی مناسبی را روی‌دست گیرند و اجازه داده نشود با استفاده‌ ابزاری از مفهوم آزادی به‌مقدسات ادیان و ملت‌ها اهانت شود.