جمعیت اسلامی افغانستان طی پیام سوختاندن قرآنکریم در سویدن را شدیداً محکوم کرده و آنرا کاری در جهت نفرت ‌پراکنی آشکار خوانده است. در پیامی جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که اگر منظور از آزادی آرامش جامعه‌های انسانی‌ و احترام به تنوع فرهنگ‌ها و ارزش‌های معقولِ دیگران است، آن‌چه در سویدن اتفاق افتاده‌، گامِ ستیزه‌جویانه‌ای […]

جمعیت اسلامی افغانستان طی پیام سوختاندن قرآنکریم در سویدن را شدیداً محکوم کرده و آنرا کاری در جهت نفرت ‌پراکنی آشکار خوانده است.

در پیامی جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که اگر منظور از آزادی آرامش جامعه‌های انسانی‌ و احترام به تنوع فرهنگ‌ها و ارزش‌های معقولِ دیگران است، آن‌چه در سویدن اتفاق افتاده‌، گامِ ستیزه‌جویانه‌ای در راستای تضعیف و نقض مفهوم مذکور و هم‌زیستی مسالمت‌آمیزاست. در این پیام آمده که چنین مدعیان آزادی و تکثرگرایی با سوء استفاده از خود همین مفهوم‌ها به‌صورت بی‌باکانه به باور‌های مقدس مسلمانان اهانت می‌کنند و این‌گونه در خلق زمینه‌های خشونت‌گستری سهم می‌گیرند. در این پیام همچنان آمده است که رسیدن به یک جامعه‌ی سالم، مستلزم برخورد صادقانه با همه‌ی عامل‌های خشونت‌آفرینی و دیگرستیزی است.