ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست به اظهارات فرمانده ستاد فرماندهی امریکا در خاورمیانه در مورد حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان واکنش نشان داد. آقای مجاهد باردیگر تأکید می‌کند که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نمی‌شود. در ماه‌های اخیر بحث حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان روز به روز داغ‌تر می‌شود؛ هر از چند […]

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست به اظهارات فرمانده ستاد فرماندهی امریکا در خاورمیانه در مورد حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان واکنش نشان داد. آقای مجاهد باردیگر تأکید می‌کند که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

در ماه‌های اخیر بحث حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان روز به روز داغ‌تر می‌شود؛ هر از چند گاهی مقام‌های نظامی امریکا و روسیه از قوت گرفتن دوباره این گروه‌ها در افغانستان هشدار داده‌اند.

جنرال مایکل کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی امریکا در خاورمیانه گفته که موجودیت پناهگاه‌های امن در افغانستان برای گروه‌های شبه‌نظامی افراطی خطر بالا رفتن فعالیت‌های این گروه‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند منازعات منطقه‌ای را به‌دنبال داشته باشد: «طالبان تمایل اندکی نیز برای اعمال فشار بر تحریک طالبان پاکستان از منظر مبارزه با گروه‌های تروریستی ندارد. ناتوانی یا عدم تمایل طالبان برای مهار گروه‌های افراطی، آسیای مرکزی و جنوبی را بی‌ثبات می‌کند».

دراین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست بار رد این ادعا می‌گوید که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نیست.

از سوی هم، کارشناسان سیاسی به این باور اند که امریکا و کشور‌های دیگر برای رسیدن به منافع سیاسی‌شان در افغانستان موجودیت گروه‌های تروریستی را گسترده‌تر می‌سازد.

در حالی ‌سخنگوی فرمانده ستاد فرماندهی امریکا در خاورمیانه از بی‌تفاوتی مقام‌های کنونی افغانستان در برابر گروه‌های هراس‌افگن نگرانی کرده‌است که مقام‌های کنونی افغانستان  همواره حضور گروه‌های تروریستی را در افغانستان رد کرده و تأکید می‌کنند که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نخواهد بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv