ریاست اجرایی حکومت در واکنش به اظهارات اخیر رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر غیرقانونی بودن کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی، می گوید که این کمیسیون از جایگاه قانونی و مشروعیت سیاسی برخوردار است. ایجاد کمیسیونی به هدف اصلاح نظام انتخاباتی مسیرهای دشوار را طی کرد و فراز و فرود های قانونی را به تجربه […]

ریاست اجرایی حکومت در واکنش به اظهارات اخیر رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر غیرقانونی بودن کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی، می گوید که این کمیسیون از جایگاه قانونی و مشروعیت سیاسی برخوردار است.

ایجاد کمیسیونی به هدف اصلاح نظام انتخاباتی مسیرهای دشوار را طی کرد و فراز و فرود های قانونی را به تجربه گرفت. سرانجام این کمیسیون نزدیک به چهل روز پیش ایجاد شد و (روز یکشنبه ۸سنبله/شهریور) کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی بسته پشنهادی خود را به رییس اجرایی حکومت تسلیم کرد. ترتیب فهرست رأی دهندگان، باطل کردن کارت های توزیع شده رأی دهی، توزیع شناسنامه های الکترونیکی و پاسخگو بودن اعضای کمیسیون های انتخاباتی از عمده ترین پیشنهادهای کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به حکومت است.

عبدالستار سعادت رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی در واکنش به کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی، ایجاد این کمیسیون را خلاف قانون خوانده است. جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی در واکنش به اظهارات آقای سعادت می گوید که کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی کارش را به گونه مستقلانه به پیش می برد و این کمیسیون از جایگاه قانونی و مشروعیت سیاسی برخوردار است.

یک روز پیش از سخنان آقای سعادت، دو عضو کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی به دلیل آن چی که مداخله و اعمال اجندای برخی از اعضای این کمیسیون خواندند، نشست های کمیسیون را تحریم کردند.

معاون سخنگوی ریاست اجرایی تأکید می کند که حکومت وحدت ملی، در امر اصلاح نظام انتخاباتی کشور متعهد است. به گفته‎ی آقای فیصل، انتقاد های بی جا و بی مورد علیه کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی قابل قبول ریاست اجرایی نیست.

این درحالیست که (روز یکشنبه ۸سنبله/شهریور) کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی بسته پشنهادی خود را به هدف اصلاح نظام انتخاباتی کشور به رییس اجرایی سپرد. تجدید نظر روی رای واحد و غیر قابل انتقال که سبب بروز تقلب و ضایع شدن آرای رای دهندگان می شود و شرایط تحصیلی برای عضویت در مجلس نمایندگان بخشی از این پیشنهاد ها است.