پس از ناآرامی‌های اخیر در بخش‌های از کشور، شماری از سناتوران امریکایی گفته‌اند که در پی معرفی لایحه‌ای برای جلوگیری از انتقال تروریست‌ها به افغانستان اند. یک عضو کمیته‌ی روابط خارجی سنای امریکا ادعا کرده است که طالبان رابطه خطرناکی با القاعده دارند و تمایلی به کنترول ترویزم در داخل مرزهای افغانستان ندارند. اما امارت […]

پس از ناآرامی‌های اخیر در بخش‌های از کشور، شماری از سناتوران امریکایی گفته‌اند که در پی معرفی لایحه‌ای برای جلوگیری از انتقال تروریست‌ها به افغانستان اند.

یک عضو کمیته‌ی روابط خارجی سنای امریکا ادعا کرده است که طالبان رابطه خطرناکی با القاعده دارند و تمایلی به کنترول ترویزم در داخل مرزهای افغانستان ندارند.

اما امارت اسلامی همواره این ادعا ره نپذیرفته و تاکید کرده است که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان به دیگر کشورها، آُسیبی برسد. در کنار این یک عضو کمیته‌ استخبارات سنای امریکا، رهایی اسدالله هارون را از زندان گوانتانامو غیرمسوولانه خوانده است. این در حالی‌است که امارت اسلامی گفته است که اسدالله هارون یکی از دو بازداشتی باقی‌مانده افغانستان در زندان گوانتانامو در پی تعامل مثبت حکومت سرپرست با امریکا از زندان آزاد شده است. بازرسان امریکایی پس از بازداشت هارون گفته بودند که او به داشتن رابطه با شبکه القاعده متهم بود.هم‌زمان با این هیدر بار مسوول دیدبان حقوق‌بشر در امور زنان، آزادی اسدالله هارون را به زندانی بودن زنان افغانستان در قید محدودیت‌های اعمال شده از سوی امارت اسلامی تشبیه کرده و پرسیده که امارت اسلامی ۲۰ میلیون زن افغانستانی را چه زمانی از بند آزاد می‌کند. این در حالی‌است که وزیر دفاع روسیه می‌گوید که تروریست‌ها می‌خواهند از افغانستان به کشورهای همسایه نفوذ کنند. این مقام بلند پایه‌ی روسی این را هم گفته که سران تروریست‌های جهانی، خاک افغانستان را پایگاهی برای نفوذ به کشورهای همسایه می‌دانند. وزیر دفاع روسیه پیش از این نیز هشدار داده بود که بی‌ثباتی در افغانستان خطر صادرات تروریزم و مواد مخدر به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را افزایش می‌دهد.