وقوع دو حمله تروریستی در ساحه شش درک شهر کابل واکنش های جهانی را در پی داشته است. دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل وقوع این حملات تروریستی را محکوم کرده و گفته که تروریستان هیچ گونه توجیهی برای اینگونه حملات ندارند. درپی وقوع دو حمله انتحاری در شهر کابل صبح روز دوشنبه بیست […]

وقوع دو حمله تروریستی در ساحه شش درک شهر کابل واکنش های جهانی را در پی داشته است. دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل وقوع این حملات تروریستی را محکوم کرده و گفته که تروریستان هیچ گونه توجیهی برای اینگونه حملات ندارند.

درپی وقوع دو حمله انتحاری در شهر کابل صبح روز دوشنبه بیست و نه تن شهید شدند و چهل و پنج تن دیگر زخم برداشته اند. بیشتر قربانیان این رویداد ها غیرنظامیان و خبرنگاران استند. فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان گفته کسانی که اینگونه حملات را برنامه ریزی و اجرا کرده اند باید به عدالت کشانیده شوند و پاسخگو باشند.

تادامیچی یاماموتو فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است: “این حملات باعث آسیب های بی شمار برای خانواده های افغانستان شده است. این حملات به نظر می رسد عمدا خبرنگاران را هدف قرار داده است. هیچگونه توجیهی برای اینگونه حملات وجود ندارد. کسانی که اینگونه حملات را برنامه ریزی و اجرا کرده اند باید به عدالت کشانیده شوند و پاسخگو باشند.”

درهمین حال، فرماندهی ماموریت حمایت قاطع ناتو این حملات را محکوم کرده است. فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو گفته است که به همکاری نیروهای امنیتی افغانستان در شکست دادن تروریستان ایستاده خواهیم بود.

جان نیکلسن فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو گفته است: “ما حملات بزدلانه روز دوشنبه کابل را که توسط دو فرد انتحاری صورت گرفت محکوم  می کنیم. با همکاری نیروهای امنیتی افغانستان در شکست دادن تروریستان ایستاد خواهیم بود.”

از سویی هم، سخنگوی عمومی کمیسیون اروپا گفته است که خبرنگاران که زندگی شان را بخاطر تهیه گزارش از مناطق دشوار و خطرناک به خطر می اندازند، نباید در جنگ هدف قرار گیرند.

مارگریتیس چیناس سخنگوی عمومی کمیسیون اروپا گفته است: “می خواهم مراتب تسلیت اتحادیه اروپا را برای تمام آن های که عزیزان، همکاران و دوستان شان را در دو انفجار در کابل از دست دادند ابراز کنم. در میان کشته شدگان نه خبرنگار نیز شامل استند. غیر نظامیان به شمول خبرنگاران که زندگی شان را بخاطر تهیه گزارش از مناطق دشوار و خطرناک به خطر می اندازند، نباید در جنگ هدف قرار گیرند. اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا در کنار مردم افغانستان و خبرنگاران جهان می ایستد.”

یوناما همچنان بار دیگر از طرف های درگیر خواسته است که به مکلفیت های خود در مطابقت با قانون بشردوستانه بین المللی در هر زمانی پایبند باشند.