هیدربار، مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر اعلام کرده که حکومت سرپرست خبرنگاران خارجی، عمدتا زنان را از ورود به افغانستان منع کرده‌‌اند. بانو هیدربار گفته که این خبرنگاران به‌دلیل پوشش وضعیت زنان از ورود به کشور منع شده‌‌اند. پیش‌تر، روزنامه واشنگتن ‌پُست اعلام کرد که حکومت سرپرست، رییس دفتر این روزنامه برای افغانستان و پاکستان […]

هیدربار، مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر اعلام کرده که حکومت سرپرست خبرنگاران خارجی، عمدتا زنان را از ورود به افغانستان منع کرده‌‌اند.

بانو هیدربار گفته که این خبرنگاران به‌دلیل پوشش وضعیت زنان از ورود به کشور منع شده‌‌اند. پیش‌تر، روزنامه واشنگتن ‌پُست اعلام کرد که حکومت سرپرست، رییس دفتر این روزنامه برای افغانستان و پاکستان را از ادامه‌ گزارش‌ دهی از داخل افغانستان منع کرده‌‌است. درهمین‌حال، مشاور و سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ، با رد اظهارات مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر می‌گوید که این وزارت بستر مناسب را برای پوشش خبری، رسانه‌های داخلی و خارجی فراهم کرده‌است.

در ادامه‌ی نگرانی سازمان‌های حقوق‌بشری و نهادهای پشتی‌بانی خبرنگاران از وضعیت کار خبرنگاری در کشور، هیدر بار، مسوول بخش زنان دیدبان حقوق‌بشر می‌گوید که حکومت سرپرست خبرنگاران خارجی، عمدتا زنان را از ورود به افغانستان منع کرده‌اند. خانم بار، در رشته ‌توییتی نوشته است که حکومت سرپرست این خبرنگاران را به‌دلیل پوشش وضعیت زنان از ورود به کشور منع کرده‌‌است. او افزوده است که با فهرست این خبرنگاران خارجی رو‌به رشد است. اخیرا روزنامه واشنگتن ‌پُست اعلام کرد که حکومت سرپرست سوزانا جورج، رییس دفتر این روزنامه برای افغانستان و پاکستان را از ادامه‌ گزارش‌ دهی از داخل افغانستان منع کرده‌‌است. سردبیر اجرایی واشنگتن ‌پُست در بیانیه‌‌ای گفت که در چند ماه گذشته به این تصمیم حکومت سرپرست اعتراض کرده و آنرا توجیه ‌ناپذیر دانسته‌‌اند، اما حکومت سرپرست گفته ‌اند که اقدام نهایی است: ″این حملات حکومت سرپرست بر آزادی رسانه‌‌ها، به‌ویژه بر زنان روزنامه‌نگار که وضعیت زنان را پوشش می‌‌دهند، دسترسی به اطلاعات در مورد عواقب ناشی از نقض فاحش حقوق زنان و دختران توسط طالبان را به شدت محدود می‌‌کند.″

درهمین‌حال، عبدالمتین قانع مشاور و سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ، سخنان هیدربار را رد کرده می‌گوید که این وزارت بستر مناسب را برای پوشش خبری، رسانه‌های داخلی و خارجی فراهم کرده‌است.

آقای قانع تاکید می‌کند که وزارت اطلاعات و فراهنگ به آزادی بیان پایبند است و از اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی و خارجی پشتی‌بانی می‌کند.

این درحالی‌است که در بیش از یک‌و‌نیم سال گذشته، نیمی از حدود ۶۰ رسانه در افغانستان بسته شده و صدها خبرنگار یا بی‌کار شده و یا کشور را ترک کرده‌اند.