وزارت دفاع ملی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان گفته است که، تا زمانیکه پاکستان از حمایت تروریستان دست نکشد، تامین صلح در افغانستان بادشواری مواجه خواهد بود. پیش از این وزیر دفاع پاکستان گفته است که، از روسیه می خواهد که روند صلح در افغانستان را رهبری کند. سخنگوی وزارت دفاع ملی […]

وزارت دفاع ملی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان گفته است که، تا زمانیکه پاکستان از حمایت تروریستان دست نکشد، تامین صلح در افغانستان بادشواری مواجه خواهد بود. پیش از این وزیر دفاع پاکستان گفته است که، از روسیه می خواهد که روند صلح در افغانستان را رهبری کند. سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که، پاکستان به جای اینکه از روسیه می خواهد که روند صلح افغانستان را رهبری کند، باید خود از حمایت تروریستان دست بکشد.

وزارت دفاع ملی می گوید، پاکستان به جای اینکه از روسیه می خواهد که روند صلح در افغانستان را رهبری کند، باید خود از حمایت تروریستان دست بکشد. خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان در دیدار با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه این خواست را مطرح کرده است که، از ابتکار روسیه به خاطر تحکیم ثبات در افغانستان حمایت می کند.  در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به این اظهارات گفته است:به جای اینکه وزیر دفاع پاکستان از روسیه همچو امیدها داشته باشد، باید به تروریستان در قلمرو خود جا ندهد و برای شان آموزش ندهند، آن ها را تسلیح نکنند و به افغانستان اعزام نکنند. به جای همچو درخواست ها، وزیر دفاع پاکستان تعهد کند که دیگر در افغانستان مداخله نکنند و از تروریستان حمایت نمی کنند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع ملی تا زمانیکه پاکستان از حمایت تروریستان دست نکشد، تامین صلح در افغانستان بادشواری مواجه خواهد بود.

پیش از این شماری از نظامیان امریکایی به شمول وزیر دفاع آنکشور روسیه را به تجهیز گروه طالبان متهم کرده?اند. اما روسیه ادعای اینکه به طالبان  سلاح می دهد را رد کرده گفته است، هدف از تماس های این کشور با گروه طالبان تشویق آنها برای پیوستن با روند صلح افغانستان است.

روسیه تا اکنون سه نشست را در مورد افغانستان برگزار کرده است که در نشست نخست آن از افغانستان دعوت نشده بود و باعث عکس العمل شدید حکومت افغانستان شد.