شماری از هنرمندان، فرهنگیان دانش‌جویان دانشکده‌های هنر و جوانان این‌جا گردهم آمدند تا واپسین کارهای‌شان را به نمایش بگذارند. وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی به هدف ترویج فرهنگ و هنر در کشور محفلی را راه اندازی کرده و از شماری از فرهنگیان و هنرمندان کشور تقدیر کرد. معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت […]

شماری از هنرمندان، فرهنگیان دانش‌جویان دانشکده‌های هنر و جوانان این‌جا گردهم آمدند تا واپسین کارهای‌شان را به نمایش بگذارند. وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی به هدف ترویج فرهنگ و هنر در کشور محفلی را راه اندازی کرده و از شماری از فرهنگیان و هنرمندان کشور تقدیر کرد.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در این محفل گفت که باید از استعداد جوانانی که در افغانستان هستند، به گونه‌ی درست استفاده شود.

در عین‌حال، معین فرهنگی این وزارت، حکومت سرپرست را متعهد به ارزش دادن به هنرمندان کشور دانسته افزود، که دنیا در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی با حکومت سرپرست مخالفت‌های دارد.

از طرفی هم، سخن‌گوی سینماگران افغانستان، محفل امروز〈چهارشنبه، ۲۳ سنبله〉 را روزنه‌ امید برای سینماگران و هنرمندان کشور عنوان کرد و در ادامه افزود که هنرمندانی که صدای‌شان خفه شدند؛ شکایت‌هایی دارند.

گفتنی‌است که بیش از ۴۰۰ اثر به معینیت فرهنگی و هنری این وزارت توسط خالقان این اثرها فرستاده شد و پس از بررسی این اداره، اثرهای حدود ۱۱۱ تن از هنرمندان کشور پذیرفته شده و از آنان تقدیر شد. این در حالی‌است که با سقوط نظام جمهوری و روی کار آمدن امارت، شمار زیادی از فرهنگیان و هنرمندان کشور، افغانستان را ترک گفتن و در حال‌حاضر پناهنده دیگر کشورها هستند.