عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد، در نشست خبری در کابل از ایجاد طرح اقتصاد بازار با رویکرد اجتماعی خبر داده و گفت که این طرح به زودی به معاونیت اول ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، پیشنهاد می‌شود. وی افزود که در این طرح حمایت از زنان تجارت‌پیشه نیز وجود دارد. وی می‌گوید که در گذشته کشور […]

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد، در نشست خبری در کابل از ایجاد طرح اقتصاد بازار با رویکرد اجتماعی خبر داده و گفت که این طرح به زودی به معاونیت اول ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، پیشنهاد می‌شود.

وی افزود که در این طرح حمایت از زنان تجارت‌پیشه نیز وجود دارد. وی می‌گوید که در گذشته کشور با نظام‌های اقتصادی نامنظم و ناکام روبه‌رو شده است و اکنون وزارت اقتصاد می‌خواهد با حفظ استقلال سیاسی عضو فعال و سازنده‌ی جامعه‌ی جهانی باقی بماند.

درهمین حال، عبدالرحمان حبیب، سخن‌گوی وزارت اقتصاد به فعالیت‌های این وزارت در پنج ماه گذشته اشاره کرده و گفته است که صدور مجوز به شماری از موسسات سبب شده که بیش از یک میلیون افغانی به خزانه دولت واریز شود. معین مسلکی وزارت اقتصاد، گفت که این وزارت تلاش دارد تا روی استراتیژی جاگزینی واردات بیش‌تر تمرکز کند. به گفته‌ی وی براساس پالیسی جدید این وزارت، تمامی بازرگانان داخلی و خارجی که علاقه‌‌مندی به سرمایه‌‌گذاری در افغانستان دارند، میتوانند بدون کدام نگرانی یا مشکلی سرمایه‌‌گذاری کنند.